Page 99 - Šolsko polje, XXVIII, 2017, no. 5-6: Znanje, motivacija in pogoji učenja v luči mednarodnih primerjav TIMSS in PISA, ur. Barbara Japelj Pavešić in Klaudija Šterman Ivančič
P. 99
a. bajda gorela ■ umetnost in matematika: problem motivacije ...

da motiviranost otroka vodi v doseganje najvišjih dosežkov. V raziskavi
TIMSS že nekaj časa merimo, da se dosežki najboljših učencev pri nas ne
dvigajo in ne sledijo trendom dvigovanja matematičnih dosežkov manj us-
pešnih otrok. Potrebne bodo resne raziskave, ki bodo oblikovale strategije
za razvijanje veselja do matematike med učenci, in metode, ki bodo omog-
očile učiteljem, da dvignejo motivacijo za učenje matematike pri pouku.
Kakor poročajo tudi šole v odzivih na raziskavo, učitelji zaznavajo velik
problem motiviranosti med učenci, ki se zanimajo le še za ocene in nep-
osredne nagrade, veselje z matematiko pa je redko (Japelj Pavešič, Svetlik,
2012). Učitelji so v raziskavi TIMSS ločeno poročali o svoji samozaves-
ti glede poučevanja za dvig motivacije (poglavje o učiteljih matematike).
Le malo več kot dve tretjini učiteljev v Sloveniji se čutita zelo samozavest-
ni na tem področju, kar je malo v primerjavi z več kot 90 % samozavestnih
učiteljev pri odgovarjanju na matematična vprašanja učencev ali v izbiri
različnih metod za razlago matematične snovi in dodatno podpira potre-
bo po pomoči učiteljem na tem področju.« (ibid., 151)

Pred uvedbo interdisciplinarnih zastavkov pouka matematike pa je
mojem mnenju nujen dvig vrednotenja družboslovnih, humanističnih in
zlasti umetnostnih vsebin v slovenskih osnovnih in srednjih šolah. Dokler
umetnost in ustvarjanje ne bosta vrednoteni kot delo, tudi kot znanje o
uporabi veščin, uvedba ustvarjalnih postopkov v poučevanje matematike
ne bo mogla obroditi želenih sadov, saj se bodo v tem primeru ustvarjal-
ni postopki v pouk matematike uvajali diletantsko, brez ustreznega men-
torstva. Treba je poskrbeti za ustrezen pouk pedagoških delavcev glede te
problematike, preden se v šole vpeljuje kakršnekoli nove metode.

Ker gre v pričujočem članku beseda konkretno o uvajanju igre in
postopkov uprizarjanja v pouk matematike, preko katerih bi bilo mogo-
če spodbuditi zanimanje za pouk matematike ter matematične probleme
predstaviti na svež in zanimiv način, je treba poudariti tudi, da gledal-
išče že zelo dolgo ni več literarno. To pomeni, da sodobno postdramsko
gledališče združuje zelo različne postopke, od različnih predstavitev in
rab besedila do vizualnih učinkov in drugega.

S tem želim poudariti, da učiteljice slovenščine v šolah vsaj od sedem-
desetih let prejšnjega stoletja v Sloveniji niso več edini primeren kader za
poučevanje gledaliških krožkov. Najlažje to ponazorim s primerom: ko
sem svetovalno delavko na eni od osnovnih šol, ki sem jih obiskala v ok-
viru raziskave TIMSS, vprašala, kdo na njihovi šoli izvaja krožek fran-
coščine, je dejala, da za to najemajo zunanji kader, ker ustrezno usposo-
bljenega na njihovi šoli ni. Ko sem jo vprašala, kdo izvaja gledališki krožek,
je kot povsem samoumevno izpostavila, da ga izvaja učiteljica slovenščine.

97
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104