Page 89 - Šolsko polje, XXVIII, 2017, no. 5-6: Znanje, motivacija in pogoji učenja v luči mednarodnih primerjav TIMSS in PISA, ur. Barbara Japelj Pavešić in Klaudija Šterman Ivančič
P. 89
Umetnost in matematika:
problem motivacije in predlogi za izboljšave

Anja Bajda Gorela

Vletu 2015 sem kot IQCM (International Quality Control Monitor:
Mednarodni kontrolor kvalitete) sodelovala pri izvedbi raziskave
TIMSS v Sloveniji. Za potrebe analize podatkov glede želja in po­
treb učiteljev matematike v povezavi z izboljšavami pri poučevanju in po­
sledično z dvigom motivacije za pouk matematike sem v tem obdobju (po­
mlad 2015) v sodelovanju z Barbaro Japelj Pavešić izdelala vprašalnik za
učitelje na omenjeno temo. Namen analize pridobljenih podatkov je obli­
kovanje predlogov za dvig ravni motivacije za pouk matematike v osnov­
nih in v srednjih šolah, pa tudi oblikovanje predlogov za dvig ravni moti­
vacije za pouk pri drugih predmetih v osnovnih in v srednjih šolah.

Preden predstavim izsledke spletnega vprašalnika, ki jo je izpolni­
lo 388 učiteljev matematike na različnih stopnjah, od razredne stopnje do
učiteljev matematike v gimnazijah in v drugih srednjih šolah, se vpra­
šajmo, kako je v Sloveniji prišlo do tega, da univerzitetna izobrazba ni več
kvaliteta, temveč težava, in predvsem, kako država deluje, da bi se ta teža­
va sistemsko pričela razreševati.

Eden od prvih in najbolj očitnih razlogov za sprevrženo logiko in­
terpretiranja visoke stopnje izobraženosti kot slabosti je nerazumevanje
države, kaj želi z izobraženci doseči, nerazumevanje razvoja države (tudi
z njihovo pomočjo) ter interpretiranje uspeha le skozi statistične podatke.
Za omenjeno trditev je najboljši dokaz moja osebna profesionalna in ka­
rierna izkušnja: po končanem diplomskem študiju sem delovala kot mla­
da raziskovalka, po končanem doktoratu pa zaposlitve ni bilo na spregled.
Večino zaposlitev, kjer bi moja izobrazba nadvse koristila, so zapolnili ožji
sorodniki, prijatelji ali znanci že zaposlenih v javnih zavodih, sploh po

87
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94