Page 87 - Šolsko polje, XXVIII, 2017, no. 5-6: Znanje, motivacija in pogoji učenja v luči mednarodnih primerjav TIMSS in PISA, ur. Barbara Japelj Pavešić in Klaudija Šterman Ivančič
P. 87
b. japelj pavešić ■ kdo ima veselje z matematiko in naravoslovjem v šoli?

Priloga: Podatki o izračunu lestvic stališč

Lestvice stališč so bile določene s hkratnim modeliranjem z IRT na po-
datkih iz vseh držav. Opis postopka je v Tehničnem poročilu (2016).
Verifikacija lestvic je v vsaki državi preverila ujemanje lestvice s osnovni-
mi podatki o odgovorih na postavke od A do I ali J, ki so tvorile lestvico
(sledijo istemu vrstnemu redu kot v preglednicah v prispevku). Izračunani
so bili koeficient zanesljivosti, delež variance med odgovori, ki jih po-
jasnijo stališčne vrednosti, korelacija med vrednostmi stališč in dosežkom
TIMSS, deleži variance med dosežki, ki jo pojasni vsako stališče ter fak-
torske uteži posameznih postavk vsakega stališča. Za Slovenijo so rezulta-
ti navedeni v Preglednicah D1 in D2.

Preglednica D1: Analiza ujemanja lestvic stališč z odgovori učencev v
Sloveniji.

Lestvice Koeficient % pojasnjene Korelacija med % pojasnjene
stališč Cronbach alfa variance stališčem in variance
stališča dosežkom dosežka
Samozavest v
58 0,26 0,07
biologiji 0,90 63 0,39 0,15
60 0,35 0,12
kemiji 0,92 59 0,54 0,29

fiziki 0,91 63 0,05 0,00
64 0,24 0,06
matematiki 0,91 64 0,18 0,03
66 0,03 0,09
Naklonjenost do učenja
52 0,18 0,03
biologije 0,93 64 0,24 0,06

kemije 0,93 67 0,04 0,00
69 0,17 0,03
fizike 0,93 71 0,14 0,02
56 0,20 0,04
matematike 0,93

Spoštovanje

matematike 0,88

naravoslovja 0,93

Zavzetost poučevanja

biologije 0,95

kemije 0,95

fizike 0,96

matematike 0,91

85
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92