Page 77 - Šolsko polje, XXVIII, 2017, no. 5-6: Znanje, motivacija in pogoji učenja v luči mednarodnih primerjav TIMSS in PISA, ur. Barbara Japelj Pavešić in Klaudija Šterman Ivančič
P. 77
japelj pavešić ■ kdo ima veselje z matematiko in naravoslovjem v šoli?

Preglednica 11: Rezultati povezanosti postavk naklonjenosti do učenja
biologije z dosežki iz biologije, TIMSS 2015, osmi razred.

Parameter ocena St. n. p

Beta - presečišče 535,5351 20,1515 0,0000
Beta - spol -15,4396 3,0696 0,0000
Beta - Z veseljem se učim biologijo 3,3340 0,0131
Beta - Želim si, da se mi ne bi bilo treba učiti biologije 8,6011 2,7015 0,0426
Beta - Biologija je dolgočasna 5,6520 3,0417 0,0565
Beta - Pri biologiji se učimo veliko zanimivega 5,9184 2,9581 0,6334
Beta - Rad imam biologijo 1,4085 3,8556 0,0411
Beta - Veselim se pouka biologije v šoli -8,2479 3,9893 0,0056
Beta - Biologija me uči, kako delujejo stvari na svetu 11,2321 2,2732 0,0088
Beta - Rad delam poskuse iz biologije -6,1297 2,5234 0,5787
Beta - Biologija je eden od mojih najljubših predmetov -1,4123 3,3911 0,2816
R2, šole -3,7038 0,0218 0,1620
R2, učenci 0,0309 0,0282 0,0027
R2, skupaj 0,0846 0,0267 0,0022
0,0817

Iz vrednosti parametrov opazimo odklonilna stališča uspešnejših
učencev do pouka in učenja biologije. Manj se učenci veselijo pouka in
manj radi se učijo, višji so njihovi dosežki iz biologije. Vendar ti učenci
ne zavračajo biologije kot vede. Bolj kot manj uspešne učence jih biologi-
ja veseli, se jim zdi manj dolgočasna, bi se jo radi učili in se jim zdi, da jih
uči uporabno znanje. Iz rezultata lahko sklepamo, da bi bili učenci učenju
biol­ogije bolj naklonjeni, če bi se spremenil pouk, ne pa vsebina. Vsekakor
bi morali biti poskusi pri biologiji povezani z višjim znanjem in navdušen-
je nad poukom biologije bi moralo postati povezano z višjim, ne pa z niž-
jim znanjem.

Za zavzetost poučevanja kemije je značilno, da razen spola in raz­
lage učitelja vse druge postavke niso statistično pomembni napovedni-
ki dosežka učencev pri nas (Preglednica 12). Dekleta z enakimi mnenjem
o poučevanju kot fantje dosežejo za kar 12 točk višji dosežek kot fantje.
Učenci pridobijo 16 točk za vsako stopnjo strinjanja z izjavo, da zlahka ra-
zumejo učiteljevo razlago. Čeprav je 10 % pojasnjene variance malo, je jas-
no sporočilo analize, da je za boljše dosežke pri kemiji bistvena dobra raz­
laga učitelja.

75
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82