Page 73 - Šolsko polje, XXVIII, 2017, no. 5-6: Znanje, motivacija in pogoji učenja v luči mednarodnih primerjav TIMSS in PISA, ur. Barbara Japelj Pavešić in Klaudija Šterman Ivančič
P. 73
japelj pavešić ■ kdo ima veselje z matematiko in naravoslovjem v šoli?
Preglednica 8: Rezultati povezanosti postavk zaznavanja zavzetosti
učiteljevega poučevanja matematike, TIMSS 2015, osmi razred.
Parameter ocena St.n. p
Beta - presečišče 568,9867 7,1349 0,0000
Beta - spol 2,2007 0,8104
Beta - Vem, kaj učitelj pričakuje od mene 0,5181 2,2133 0,0065
Beta - Razlago učitelja pri matematiki zlahka razumem -6,1038 1,8949 0,0000
Beta - Zanima me, kar pri matematiki pove učitelj -30,5870 1,9378 0,2991
Beta - Učitelj mi da pri matematiki v delo zanimive stvari -2,0246 2,3420 0,5111
Beta - Učitelj ima jasne odgovore na moja vprašanja 2,2642 0,4416
Beta - Učitelj dobro razlaga matematiko -1,5383 2,3623 0,2852
Beta - Učitelj mi dovoli pokazati, kaj sem se naučil 1,7472 2,0177 0,7797
Beta - Učitelj naredi različne stvari, da nam pomaga pri 2,5387
učenju -0,5734 2,3721 0,0001
Beta - Kadar naredim napako, mi učitelj pove, kako naj
naredim bolje 9,4839 2,3643 0,5419
Beta - Učitelj me posluša, kadar želim kaj povedati
R2, šole 1,4398 2,6167 0,2219
R2, učenci 0,0268 0,0053
R2, skupaj 3,2152 0,0263 0,0000
0,0749 0,0253 0,0000
0,1996
0,1893
Podobno tudi posamezne postavke učenčeve samozavesti v matema-
tiki niso enakovredno povezane z dosežki (Preglednica 9). V regresijskem
modelu so imele spremenljivke večje vrednosti za manjše učenčevo strin-
janje z izjavami. Od devetih postavk so statistično nepomembne le zadn-
je tri. Učenci za vsako višjo stopnjo strinjanja (med zelo se strinjam, strin-
jam se, ne strinjam se in sploh se ne strinjam) z izjavama »pri matematiki
sem uspešen« in »dober sem v reševanju težkih nalog« pridobijo po 15
točk višji dosežek. Največjo razliko med dosežki skupin učencev po sto-
pnji strinjanja napove strinjanje z izjavo »matematika je zame težja kot
za večino mojih sošolcev«. Ena stopnja strinjanja več pomeni 17 točk viš-
ji dosežek. Spol je za samozavest pomemben dejavnik, saj pri enakih stal-
iščih dekletom model napove za 6 točk višji dosežek od fantov. Postavke v
celoti pojasnijo 44 % razlik v dosežkih, od tega le 3 % razlik na ravni šol in
skoraj polovico variance na ravni učencev.
71
Preglednica 8: Rezultati povezanosti postavk zaznavanja zavzetosti
učiteljevega poučevanja matematike, TIMSS 2015, osmi razred.
Parameter ocena St.n. p
Beta - presečišče 568,9867 7,1349 0,0000
Beta - spol 2,2007 0,8104
Beta - Vem, kaj učitelj pričakuje od mene 0,5181 2,2133 0,0065
Beta - Razlago učitelja pri matematiki zlahka razumem -6,1038 1,8949 0,0000
Beta - Zanima me, kar pri matematiki pove učitelj -30,5870 1,9378 0,2991
Beta - Učitelj mi da pri matematiki v delo zanimive stvari -2,0246 2,3420 0,5111
Beta - Učitelj ima jasne odgovore na moja vprašanja 2,2642 0,4416
Beta - Učitelj dobro razlaga matematiko -1,5383 2,3623 0,2852
Beta - Učitelj mi dovoli pokazati, kaj sem se naučil 1,7472 2,0177 0,7797
Beta - Učitelj naredi različne stvari, da nam pomaga pri 2,5387
učenju -0,5734 2,3721 0,0001
Beta - Kadar naredim napako, mi učitelj pove, kako naj
naredim bolje 9,4839 2,3643 0,5419
Beta - Učitelj me posluša, kadar želim kaj povedati
R2, šole 1,4398 2,6167 0,2219
R2, učenci 0,0268 0,0053
R2, skupaj 3,2152 0,0263 0,0000
0,0749 0,0253 0,0000
0,1996
0,1893
Podobno tudi posamezne postavke učenčeve samozavesti v matema-
tiki niso enakovredno povezane z dosežki (Preglednica 9). V regresijskem
modelu so imele spremenljivke večje vrednosti za manjše učenčevo strin-
janje z izjavami. Od devetih postavk so statistično nepomembne le zadn-
je tri. Učenci za vsako višjo stopnjo strinjanja (med zelo se strinjam, strin-
jam se, ne strinjam se in sploh se ne strinjam) z izjavama »pri matematiki
sem uspešen« in »dober sem v reševanju težkih nalog« pridobijo po 15
točk višji dosežek. Največjo razliko med dosežki skupin učencev po sto-
pnji strinjanja napove strinjanje z izjavo »matematika je zame težja kot
za večino mojih sošolcev«. Ena stopnja strinjanja več pomeni 17 točk viš-
ji dosežek. Spol je za samozavest pomemben dejavnik, saj pri enakih stal-
iščih dekletom model napove za 6 točk višji dosežek od fantov. Postavke v
celoti pojasnijo 44 % razlik v dosežkih, od tega le 3 % razlik na ravni šol in
skoraj polovico variance na ravni učencev.
71