Page 70 - Šolsko polje, XXVIII, 2017, no. 5-6: Znanje, motivacija in pogoji učenja v luči mednarodnih primerjav TIMSS in PISA, ur. Barbara Japelj Pavešić in Klaudija Šterman Ivančič
P. 70
šolsko polje, letnik xxviii, številka 5–6
diagonale, pri NPZ pa deleži deklet rahlo presežejo deleže fantov oko-
li sredine lestvice vseh možnih točk. Podobno, kot je na Sliki 1, pove, da
je malo več deklet kot fantov doseglo med 30 % in 60 % točk na NPZ iz
matematike.
Razlike med dekleti in fanti v dosežkih na preizkusu TIMSS glede
na trenutne šolske ocene niso statistično značilne in kažejo podobne
vzorec tudi za kemijo in biologijo kot za predmeta na Sliki 3.
Rezultati povezanost stališč z dosežki iz matematike
V nadaljevanju predstavljamo rezultate analize povezanosti stališč in znanja
učencev, najprej za matematiko, nato še za naravoslovne predmete (TIMSS
2015, 2014). Na Sliki 4 so najprej prikazane osnovne razlike v povprečnih
stališčih, urejenih padajoče po povprečju stališča med dekleti in fanti.
Slika 4: Stališča deklet in fantov do matematike in naravoslovnih
predmetov.
* Označuje stališča, kjer so razlike statistično značilne.
Naklonjenost do biologije in kemije ter samozavest v biologiji so viš-
je med dekleti. Najvišje med vsemi je samozvest v kemiji. Vrednotenje
matematike, samozavest v matematiki in fiziki ter naklonjenost do učenja
fizike so višje pri fantih. Samozavest v matematiki in fiziki pri fantih sko-
raj dosega najvišjo samozavest pri kemiji. Spol je pomemben dejavnik in je
zato vključen v nadaljnje modeliranje podatkov.
V Preglednici 7 so parametri modelov za matematične dosežke. V
model s stališči so vključene spremenjivke spol, samozavest v matemati-
ki, naklonjenost do učenja matematike, vrednotenje matematike in zazna-
va zavzetosti učiteljevega poučevanja matematike. Z »beta« so označeni
68
diagonale, pri NPZ pa deleži deklet rahlo presežejo deleže fantov oko-
li sredine lestvice vseh možnih točk. Podobno, kot je na Sliki 1, pove, da
je malo več deklet kot fantov doseglo med 30 % in 60 % točk na NPZ iz
matematike.
Razlike med dekleti in fanti v dosežkih na preizkusu TIMSS glede
na trenutne šolske ocene niso statistično značilne in kažejo podobne
vzorec tudi za kemijo in biologijo kot za predmeta na Sliki 3.
Rezultati povezanost stališč z dosežki iz matematike
V nadaljevanju predstavljamo rezultate analize povezanosti stališč in znanja
učencev, najprej za matematiko, nato še za naravoslovne predmete (TIMSS
2015, 2014). Na Sliki 4 so najprej prikazane osnovne razlike v povprečnih
stališčih, urejenih padajoče po povprečju stališča med dekleti in fanti.
Slika 4: Stališča deklet in fantov do matematike in naravoslovnih
predmetov.
* Označuje stališča, kjer so razlike statistično značilne.
Naklonjenost do biologije in kemije ter samozavest v biologiji so viš-
je med dekleti. Najvišje med vsemi je samozvest v kemiji. Vrednotenje
matematike, samozavest v matematiki in fiziki ter naklonjenost do učenja
fizike so višje pri fantih. Samozavest v matematiki in fiziki pri fantih sko-
raj dosega najvišjo samozavest pri kemiji. Spol je pomemben dejavnik in je
zato vključen v nadaljnje modeliranje podatkov.
V Preglednici 7 so parametri modelov za matematične dosežke. V
model s stališči so vključene spremenjivke spol, samozavest v matemati-
ki, naklonjenost do učenja matematike, vrednotenje matematike in zazna-
va zavzetosti učiteljevega poučevanja matematike. Z »beta« so označeni
68