Page 71 - Šolsko polje, XXVIII, 2017, no. 5-6: Znanje, motivacija in pogoji učenja v luči mednarodnih primerjav TIMSS in PISA, ur. Barbara Japelj Pavešić in Klaudija Šterman Ivančič
P. 71
japelj pavešić ■ kdo ima veselje z matematiko in naravoslovjem v šoli?

regresijski koeficienti posameznih napovednikov. R2 pomeni delež pojasn-
jene variance z napovedniki in je naveden za raven šole, učencev in sku-
paj. Delež pojasnjene variance med šolami (ICC) je definiran s formulo:
ICC= varianca med skupinami2 / (varianca med skupinami2 + varianca
znotraj skupin2). Torej ICC določa delež skupne variance, ki jo lahko prip-
išemo razlikam med šolami pod pogojem, da bi imele šole enake vrednos-
ti napovednikov.

Osnovni model pokaže, da 9,7 % variance med matematičnimi
dosežki odpade na raven šol. Model s stališči pokaže, da bi bilo variance
v matematičnih dosežkih med šolami, kjer bi imeli učenci enaka stališča,
15,5 %. Iz padca variance dosežka med učenci med obema modeloma, (R2
skupaj) ugotovimo, da zelo velik delež, 35 % variance med matematični-
mi dosežki učencev, pojasnijo njihova stališča do matematike. Stališča po-
jasnijo 5 % razlik med šolami in 38 % razlik med dosežki učencev znotraj
šol.

Preglednica 7: Rezultati modela za pojasnjevanje dosežkov iz
matematike s stališči učencev, TIMSS 2015, osmi razred.

Matematika Osnovni model Model s stališči

Parameter ocena St.n. p ocena St.n. p
Presečišče 516,31 2,18 0,0000 359,94 10,87 0,0000
beta_Spol -5,70 2,24 0,0108
beta_Samozavest 469,89 171,67 0,0063 20,98 0,93 0,0000
beta_Vrednotenje 4346,46 108,13 0,0000 0,25 1,02 0,8106
beta_Naklonjenost učenju -2,08 0,93 0,0257
beta_Zavzetost poučevanja 0,0975 0,0330 0,0033 -2,73 0,98 0,0054
Varianca med učenci 516,79 142,57 0,0003
Varianca med šolami 806,99 69,18 0,0000
R2, šole 0,0509 0,0194 0,0088
R2, učenci 0,3852 0,0313 0,0000
R2, skupaj 0,3496 0,0339 0,0000
Delež pojasnjene variance
med šolami (ICC) 0,1555 0,0378 0,0001

Med napovedniki po moči prevladuje samozavest učencev v matem-
atiki, ki odraža zaupanje v lastne sposobnosti in kaže, da učenci dobijo
dobro povratno informacijo o napredovanju v znanju. Učenčevo mnen-
je o svoji uspešnosti je usklajeno z njegovimi dosežki in je višje z višji-
mi dosežki. Med statistično značilnimi napovedniki je naslednji spol,
ki pri enakih stališčih napove skoraj 6 točk matematičnega dosežka več

69
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76