Page 47 - Šolsko polje, XXVIII, 2017, no. 5-6: Znanje, motivacija in pogoji učenja v luči mednarodnih primerjav TIMSS in PISA, ur. Barbara Japelj Pavešić in Klaudija Šterman Ivančič
P. 47
podgoršek, j. ferme, a. lipovec ■ vpliv situacijskih in motivacijskih dejavnikov ...

Tabela 6b: Deleži učencev in njihovi dosežki v raziskavi TIMSS glede
na raven zaznavanja zavzetosti učiteljevega poučevanja.

Raven zaznavanja zavzetosti poučevanja % Povp. dosežek
učiteljev
Visoka 58 (1,4) 521 (2,3)
Srednja 37 (1,1) 522 (2,3)
Nizka 5 (0,7) 503 (6,2)

Ugotavljamo, da večina četrtošolcev zaznava visoko zavzetost učitel-
jev za poučevanje matematike. Slednje je povezano tudi z boljšimi dosežki
učencev v raziskavi TIMSS (povprečen korelacijski koeficient stopenj
strinjanja s trditvami, navedenimi v Tabeli 6a, in dosežki učencev je
R=0,03), vendar izrazito nadpovprečnih rezultatov tudi visoka stopnja
zaznavanja učiteljeve zavzetosti v primerjavi s srednjo stopnjo zavzetosti
ne zagotavlja. V primerjavi z raziskavo TIMSS 2011 (Mullis et al., 2012) se
je delež učencev, ki izražajo visoko raven učiteljeve zavzetosti za poučevan-
je, povečal za kar 10 %, delež tistih, ki zaznavajo nizko raven možnosti vkl-
jučevanja v pouk, pa ostaja enak.

Primerjava slovenskih rezultatov z rezultati nekaterih
drugih držav

V nadaljevanju predstavljamo primerjavo slovenskih in tujih rezultatov
(Singapur, Norveška, Finska, Madžarska, Španija in Turčija) glede na
nekatere zaznane značilnosti pouka, ki smo jih v dosedanjih tabelah pred-
stavili na slovenskih rezultatih.

Postavke, ki smo jih preučevali:

– redna (vsakodnevna ali skoraj vsakodnevna) uporaba metode razlage
pri obravnavi nove matematične snovi (Trditev 1);

– dostopnost do računalnika pri pouku matematike (Tabela 3);
– pogostost domačih nalog pri pouku matematike (Tabela 4);
– raven zaupanja v lastne matematične sposobnosti (Tabela 5b);
– raven zaznavanja zavzetosti poučevanja učiteljev (Tabela 6b).

Deleži učiteljev, ki vsako ali skoraj vsako učno uro uporabljajo meto-
do razlage pri obravnavi nove učne vsebine, so glede na zgoraj navedene
države zelo različni. V Sloveniji je ta delež 49,9 %, v nekaterih državah
je precej višji (nad 90 % v Turčiji), v drugih pa precej nižji (okoli 34 %
v Singapurju in na Norveškem). Rezultati iz vseh primerjanih držav pa
kažejo, da redno izvajanje metode razlage pri obravnavi nove učne vsebine
implicira povprečne ali celo podpovprečne rezultate.

45
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52