Page 45 - Šolsko polje, XXVIII, 2017, no. 5-6: Znanje, motivacija in pogoji učenja v luči mednarodnih primerjav TIMSS in PISA, ur. Barbara Japelj Pavešić in Klaudija Šterman Ivančič
P. 45
podgoršek, j. ferme, a. lipovec ■ vpliv situacijskih in motivacijskih dejavnikov ...
Tabela 5b: Deleži učencev in njihovi dosežki v raziskavi TIMSS 2015
glede na raven zaupanja v lastne matematične sposobnosti.
Raven zaupanja v lastne matematične % Povp. dosežek
sposobnosti
Visoka 32 (0,9) 559 (2,6)
Srednja 46 (1) 517 (2,3)
Nizka 22 (0,8) 471 (3)
Deleži četrtošolcev so za vsako raven zaupanja v lastne matematične
sposobnosti zelo podobnim mednarodnim povprečnim deležem. V prim-
erjavi z raziskavo TIMSS 2011 (Mullis et al., 2012) pa se je raven zaupan-
ja slovenskih četrtošolcev v lastne matematične sposobnosti zmanjšala.
Leta 2011 je namreč visoko stopnjo zaupanja izrazilo kar 43 %, nizko pa
le 13 % četrtošolcev; s tem rezultatom se je Slovenija glede na stopnjo zau-
panja četrtošolcev takrat uvrstila zelo visoko v primerjavi z ostalimi drža-
vami (Mullis et al., 2012). Nekolikšno zmanjšanje zaupanja se izraža tudi
v primerjavi z raziskavo TIMSS 2003, visoko stopnjo zaupanja je takrat iz-
razilo 40 % otrok, nizko pa 20 % (Mullis et al., 2004).
Tabela 6a prikazuje deleže učencev in njihove dosežke v raziskavi
TIMSS 2015 glede na stopnjo strinjanja s trditvami, vezanimi na zavze-
tost poučevanja učiteljev matematike. V Tabeli 6b pa predstavljamo zvezo
med ravnmi zaznavanj učencev glede zavzetosti učiteljevega poučevanja
ter njihovimi dosežki. Pri tem visoka raven pomeni visoko stopnjo strin-
janja v povprečju s petimi od desetih trditev, zapisanih v Tabeli 6a, in
strinjanje s preostalimi petimi trditvami. Nizka raven pa pomeni nestrin-
janje v povprečju s petimi in strinjanje s preostalimi petimi trditvami.
Ostale možnosti pomenijo srednjo raven zaznavanja zavzetosti učiteljeve-
ga poučevanja.
Tabela 6a: Povezanost zaznavanj zavzetosti učiteljevega poučevanja s
strani učencev in njihovih dosežkov v raziskavi TIMSS.
Zelo se strinjam Strinjam se Ne strinjam se Sploh se ne strinjam
Trditev % Povp. % Povp. % Povp. % Povp.
dosežek dosežek dosežek dosežek
25. Učitelj/
-ica mi dovoli 50,9 (1,3) 517 (2,4) 37,9 (1,0) 527 (2,4) 7,7 (0,5) 529 (4,2) 3,5 (0,4) 502 (7,1)
pokazati, kaj
sem se naučil. 68,8 (1,2) 519 (2,1) 26,0 (1,0) 528 (2,8) 3,2 (0,4) 513 (6,5) 1,9 (0,3) 483
26. Učitelj/ (10,8)
-ica posluša,
ko kaj rečem.
43
Tabela 5b: Deleži učencev in njihovi dosežki v raziskavi TIMSS 2015
glede na raven zaupanja v lastne matematične sposobnosti.
Raven zaupanja v lastne matematične % Povp. dosežek
sposobnosti
Visoka 32 (0,9) 559 (2,6)
Srednja 46 (1) 517 (2,3)
Nizka 22 (0,8) 471 (3)
Deleži četrtošolcev so za vsako raven zaupanja v lastne matematične
sposobnosti zelo podobnim mednarodnim povprečnim deležem. V prim-
erjavi z raziskavo TIMSS 2011 (Mullis et al., 2012) pa se je raven zaupan-
ja slovenskih četrtošolcev v lastne matematične sposobnosti zmanjšala.
Leta 2011 je namreč visoko stopnjo zaupanja izrazilo kar 43 %, nizko pa
le 13 % četrtošolcev; s tem rezultatom se je Slovenija glede na stopnjo zau-
panja četrtošolcev takrat uvrstila zelo visoko v primerjavi z ostalimi drža-
vami (Mullis et al., 2012). Nekolikšno zmanjšanje zaupanja se izraža tudi
v primerjavi z raziskavo TIMSS 2003, visoko stopnjo zaupanja je takrat iz-
razilo 40 % otrok, nizko pa 20 % (Mullis et al., 2004).
Tabela 6a prikazuje deleže učencev in njihove dosežke v raziskavi
TIMSS 2015 glede na stopnjo strinjanja s trditvami, vezanimi na zavze-
tost poučevanja učiteljev matematike. V Tabeli 6b pa predstavljamo zvezo
med ravnmi zaznavanj učencev glede zavzetosti učiteljevega poučevanja
ter njihovimi dosežki. Pri tem visoka raven pomeni visoko stopnjo strin-
janja v povprečju s petimi od desetih trditev, zapisanih v Tabeli 6a, in
strinjanje s preostalimi petimi trditvami. Nizka raven pa pomeni nestrin-
janje v povprečju s petimi in strinjanje s preostalimi petimi trditvami.
Ostale možnosti pomenijo srednjo raven zaznavanja zavzetosti učiteljeve-
ga poučevanja.
Tabela 6a: Povezanost zaznavanj zavzetosti učiteljevega poučevanja s
strani učencev in njihovih dosežkov v raziskavi TIMSS.
Zelo se strinjam Strinjam se Ne strinjam se Sploh se ne strinjam
Trditev % Povp. % Povp. % Povp. % Povp.
dosežek dosežek dosežek dosežek
25. Učitelj/
-ica mi dovoli 50,9 (1,3) 517 (2,4) 37,9 (1,0) 527 (2,4) 7,7 (0,5) 529 (4,2) 3,5 (0,4) 502 (7,1)
pokazati, kaj
sem se naučil. 68,8 (1,2) 519 (2,1) 26,0 (1,0) 528 (2,8) 3,2 (0,4) 513 (6,5) 1,9 (0,3) 483
26. Učitelj/ (10,8)
-ica posluša,
ko kaj rečem.
43