Page 42 - Šolsko polje, XXVIII, 2017, no. 5-6: Znanje, motivacija in pogoji učenja v luči mednarodnih primerjav TIMSS in PISA, ur. Barbara Japelj Pavešić in Klaudija Šterman Ivančič
P. 42
šolsko polje, letnik xxviii, številka 5–6

Presenetljivo pa je tokrat dosežek učencev, ki lahko uporabljajo računal-
nike, malce nižji od učencev, ki računalnikov med poukom matema-
tike ne uporabljajo. Korelacijski koeficient med spremenljivkama upora-
ba računalnika in dosežek učenca je nizko negativen (R = –0,02). Ker je
število učencev, ki pri pouku matematike v 4. razredu uporabljajo kalku-
lator ali računalnik, mnogo manjše od števila učencev, ki kalkulatorja ali
računalnika ne uporabljajo, trdnih zaključkov na tem področju ne more-
mo podati.

Načini poučevanja se razlikujejo tudi glede na pogostost domačih
nalog, ki jih učitelji dajejo učencem, in časa, ki ga učenci porabijo zanje.
Podatki, predstavljeni v Tabeli 4, se navezujejo le na učitelje, ki učencem
dajejo domače naloge.

Tabela 4: Povezanost pogostosti domačih nalog in časa, ki ga po
mnenju učiteljev učenci porabijo za opravljanje le-teh, z dosežki
četrtošolcev pri matematiki v raziskavi TIMSS.

Čas, ki ga porabi 15 minut ali 16 do 30 minut 31 do 60 minut Več kot 61 Skupaj
učenec manj minut

Pogostost domače % Povp. % Povp. % Povp. % Povp. % Povp.
naloge dosežek dosežek dosežek dosežek dosežek

12. Manj kot 0 / 0 / 0 / 0/0/
enkrat na teden

13. Enkrat ali 2 516 0,7 522 0 / 0 / 2,7 518
dvakrat tedensko (6,9) (41,9) (5,8)

14. Trikrat 16,7 522 33,2 515 0,9 483 0 / 50,8 517
ali štirikrat (3,6) (2,8) (41,2) (2,4)
tedensko
15. Vsak dan 15,9 526 28,9 525 1,8 520 0 / 46,6 525
(4,3) (3,1) (35,1) (3,1)

Podatki v Tabeli 4 kažejo, da skoraj vsi učitelji dajejo učencem domače
naloge vsaj trikrat tedensko, večinoma pa naj bi učenci za eno domačo na-
logo porabili od 16 do 30 minut. Ugotavljamo, da pogostost domačih nalog
nizko pozitivno vpliva na dosežke četrtošolcev (R = 0,05), čas, ki ga učen-
ci porabijo za eno domačo nalogo, pa vpliva na dosežke nizko negativno (R
= –0,04). V raziskavi TIMSS 2015 so bili namreč najbolj uspešni tisti četr-
tošolci, ki domačo nalogo dobivajo vsak dan, glede na čas, ki ga za nalogo
porabijo, pa tisti, ki za reševanje domače naloge porabijo največ 30 minut.

Zaznavanje pouka s strani učenca
V sklop zaznavanja pouka s strani učencev smo uvrstili njihovo zaupan-
je v lastne matematične sposobnosti ter zaznavanje učiteljeve zavzetosti

40
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47