Page 41 - Šolsko polje, XXVIII, 2017, no. 5-6: Znanje, motivacija in pogoji učenja v luči mednarodnih primerjav TIMSS in PISA, ur. Barbara Japelj Pavešić in Klaudija Šterman Ivančič
P. 41
podgoršek, j. ferme, a. lipovec ■ vpliv situacijskih in motivacijskih dejavnikov ...

0,01 za trditev 7). Naši rezultati na področju vključevanja diskusije v pouk
matematike niso konsistentni, dodatno so korelacije nizko pozitivne oz.
negativne, zato vpliva pogostosti vključevanja diskusije v poučevanje na
matematične dosežke četrtošolcev ne moremo označiti niti kot pozitivne-
ga niti kot negativnega.

Pouk matematike, ki je po navedbah učiteljev pogosto povezan z
učenčevim predznanjem (trditev 9) ali z učenčevim vsakdanjim življen-
jem (trditev 8), je pozitivno (nizko) povezan z dosežki četrtošolcev (R =
0,01 za trditev 9, R = 0,03 za trditev 8). Sklenemo lahko, da naši rezultati
kažejo nizek pozitiven vpliv sodobnejših metod poučevanja matematike s
področja kognitivnih teorij učenja na dosežke četrtošolcev.

Vpliv informacijsko-komunikacijske tehnologije na uspešnost
učencev je bil preučevan v različnih mednarodnih raziskavah. Japelj
Pavešić in Svetlik (2016) navajata, da je uporaba računalnikov v Sloveniji
pri pouku matematike v 4. razredu pod mednarodnim povprečjem.
Rezultate, ki so bili preverjani v raziskavi in hkrati povezani z uporabo
žepnega računala in računalnika, predstavljamo v Tabeli 3.

Tabela 3: Pogostost uporabe IKT (kalkulatorjev in računalnikov)
pri pouku glede na dosežke četrtošolcev pri matematiki v raziskavi
TIMSS.

Vprašanje za učitelje Odgovori % Povprečni
dosežek
10. Ali lahko učenci v razredu Da, kadarkoli 0
med poukom matematike Da, vendar z omejeno uporabo 4,2 (1,5) /
uporabljajo kalkulator? Ne, kalkulatorji niso dovoljeni 95,8 (1,5) 533,9 (8,7)
15,7 (2,6) 520,1 (1,9)
11. Ali imajo učenci med Da 517,0 (5,3)
poukom matematike na voljo 84,3 (2,6)
računalnik/tablični računalnik? Ne 521,3 (2,0)

Učenci po navedbah učiteljev v večini primerov (95,8 %) kalkula-
torjev pri pouku matematike ne uporabljajo. Učni načrt za matematiko
(Žakelj et al., 2011) spodbuja smiselno uporabo kalkulatorjev pri pouku
matematike. Te smernice potrjujejo tudi naši rezultati, saj je povprečni
dosežek učencev, ki lahko uporabljajo kalkulatorje, za približno 14 točk
višji od dosežka učencev, ki kalkulatorjev ne uporabljajo. Uporaba kalku-
latorja in dosežek učenca sta v korelaciji, korelacijski koeficient je pozi-
tiven (R = 0,04).

Možnosti dostopa do računalnika oz. tabličnega računalnika pri
pouku je malce višja (15,7 %) kot uporaba žepnih računal, kar pomeni,
da je računalnik oz. tablični računalnik s strani učiteljev bolj sprejet kot
primerno učno sredstvo, ki lahko učencem pomaga do boljših rezultatov.

39
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46