Page 40 - Šolsko polje, XXVIII, 2017, no. 5-6: Znanje, motivacija in pogoji učenja v luči mednarodnih primerjav TIMSS in PISA, ur. Barbara Japelj Pavešić in Klaudija Šterman Ivančič
P. 40
šolsko polje, letnik xxviii, številka 5–6

z izkušnjami učencev (trditev 8) in upoštevanje predznanja učencev pri
poučevanju (trditev 9) na matematične dosežke slovenskih četrtošolcev.

Tabela 2: Inovativne metode poučevanja v povezavi z dosežki
četrtošolcev pri matematiki v raziskavi TIMSS.

Stopnja strinjanja Vsako ali skoraj Pri polovici ur Včasih Nikoli
s trditvijo/
Trditev vsako uro

5. Učitelj/-ica % Povp. % Povp. % Povp. % Povp.
spodbuja učence, dosežek dosežek dosežek dosežek
da razložijo svoje
odgovore. 67,4 521,7 27,1 520,2 5,5 509,8 0/
6. Učitelj/-ica (3,5) (2,4) (3,3) (3,5) (1,6) (12,0)
spodbuja učence,
da se med seboj 30,0 517,0 44,5 522,5 25,5 521,8 0,2 508,3
pogovarjajo/ (3,3) (3,5) (3,7) (2,6) (3,4) (4,3) (0,2) (5,1)
razpravljajo.
7. Učitelj/-ica 55,5 520,9 35,9 520,9 8,6 517,7 0/
spodbuja učence, (3,4) (2,8) (3,2) (2,6) (1,8) (5,9)
da delijo svoje ideje
z ostalimi učenci. 58,3 522,0 34,0 520,0 7,7 513,1 0/
8. Pri pouku (3,6) (2,6) (3,5) (2,9) (1,9) (9,6)
matematike so
vsebine povezane 80,5 521,1 18,8 518,7 0,7 518,1 0/
z učenčevim (2,9) (2,3) (2,9) (3,7) (0,5) (17,9)
vsakdanjim
življenjem.
9. Učitelj/
-ica pri pouku
matematike nove
vsebine povezuje
s predznanjem
učencev.

Iz zgornje tabele lahko razberemo, da je po poročanju učiteljev meto-
da diskusije v splošnem pogosto uporabljena metoda, učitelji pa jo upo­
rabljajo predvsem takrat, ko spodbujajo učence, da razložijo svoje odgo­
vore (trditev 5) ali delijo svoje ideje z ostalimi učenci (trditev 7). Še vedno
pogosto, vendar v najnižji meri učitelji pri učencih spodbujajo, da se učen-
ci pogovarjajo drug z drugim (trditev 6). Dosežki učencev, pri katerih
učitelji pogosto (tj. vsako uro, skoraj vsako uro oz. pri polovici ur) spodbu-
jajo diskusijo v razredu, so podobni povprečnim vrednostim dosežkov slo­
venskih četrtošolcev. Ugotavljamo, da obstajajo povezave med pogostost-
jo izvajanja aktivnosti, ki so vezane na diskusijo v razredu (trditve 5, 6 in
7), ter dosežki učencev (R = 0,03 za trditev 5, R = –0,03 za trditev 6 in R =

38
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45