Page 37 - Šolsko polje, XXVIII, 2017, no. 5-6: Znanje, motivacija in pogoji učenja v luči mednarodnih primerjav TIMSS in PISA, ur. Barbara Japelj Pavešić in Klaudija Šterman Ivančič
P. 37
podgoršek, j. ferme, a. lipovec ■ vpliv situacijskih in motivacijskih dejavnikov ...
g) Učitelj pravi, da sem dober v matematiki.
h) Matematika je zame težja kot drugi predmeti.
i) Matematika me zmede.
(MS2) Koliko se strinjaš z naslednjimi trditvami o pouku matematike?
(učenčevo zaznavanje učiteljeve zavzetosti za pouk)
a) Vem, kaj pri matematiki učitelj pričakuje od mene.
b) Učiteljevo razlago pri matematiki zlahka razumem.
c) Zanima me, kar pri matematiki pove učitelj.
d) Učitelj poskrbi, da pri matematiki počnemo zanimive stvari.
e) Učitelj ima jasne odgovore na moja vprašanja.
f) Učitelj dobro razlaga matematiko.
g) Učitelj mi dovoli pokazati, kaj sem se naučil.
h) Učitelj naredi različne stvari, ki mi pomagajo pri učenju.
i) Učitelj mi pove, kako naj popravim napake, ki jih storim.
j) Učitelj posluša, ko kaj rečem.
Pri analizi podatkov smo upoštevali značilnosti vzorca raziskave
TIMSS, podatke smo analizirali s pomočjo programa IDB Analyzer.
Najprej smo v omenjenem programu podatke izvozili s pomočjo opcije
Merge module, kjer so bila zajeta točno določena vprašanja, ki so nas v na-
daljevanju zanimala. Za vsak posamezen sklop vprašanj pa smo potem z
opcijo Analysis module učenčeve dosežke obtežili z odgovori učiteljev ter
v kombinaciji s programom SPSS izračunali deleže učenčevih odgovor-
ov v povezavi z dosežki. Pri preučevanju povezanosti dosežkov četrtošol-
cev ter učiteljevih in učenčevih zaznav smo postopali analogno. Ustrezne
podatke, odgovore na vprašanja, ki smo jih obravnavali, smo izbrali s po-
močjo opcije Merge module in jih analizirali z opcijo Analysis module.
Uporabili smo opcijo Correlations ter obravnavano spremenljivko vstavi-
li v razdelek Analysis Variables. Podatke smo obtežili glede na vprašalnik,
s pomočjo katerega so bili ti pridobljeni. Pri opisovanju interpretacij smo
korelacijo med 0,01 in 0,19 opisali kot nizko povezanost, korelacijo med
0,20 in 0,39 kot srednjo in korelacijo med 0,40 in 0,69 kot visoko pov-
ezanost (Cochen, 1992).
Rezultati in razprava
Rezultati so v nadaljevanju prikazani tabelarično in so razdeljeni v tri
sklope.
a) Izvajanje učnega procesa. V tem sklopu predstavimo povezave med
dosežki učencev in načini izvajanja pouka, kot jih poročajo učitelji.
35
g) Učitelj pravi, da sem dober v matematiki.
h) Matematika je zame težja kot drugi predmeti.
i) Matematika me zmede.
(MS2) Koliko se strinjaš z naslednjimi trditvami o pouku matematike?
(učenčevo zaznavanje učiteljeve zavzetosti za pouk)
a) Vem, kaj pri matematiki učitelj pričakuje od mene.
b) Učiteljevo razlago pri matematiki zlahka razumem.
c) Zanima me, kar pri matematiki pove učitelj.
d) Učitelj poskrbi, da pri matematiki počnemo zanimive stvari.
e) Učitelj ima jasne odgovore na moja vprašanja.
f) Učitelj dobro razlaga matematiko.
g) Učitelj mi dovoli pokazati, kaj sem se naučil.
h) Učitelj naredi različne stvari, ki mi pomagajo pri učenju.
i) Učitelj mi pove, kako naj popravim napake, ki jih storim.
j) Učitelj posluša, ko kaj rečem.
Pri analizi podatkov smo upoštevali značilnosti vzorca raziskave
TIMSS, podatke smo analizirali s pomočjo programa IDB Analyzer.
Najprej smo v omenjenem programu podatke izvozili s pomočjo opcije
Merge module, kjer so bila zajeta točno določena vprašanja, ki so nas v na-
daljevanju zanimala. Za vsak posamezen sklop vprašanj pa smo potem z
opcijo Analysis module učenčeve dosežke obtežili z odgovori učiteljev ter
v kombinaciji s programom SPSS izračunali deleže učenčevih odgovor-
ov v povezavi z dosežki. Pri preučevanju povezanosti dosežkov četrtošol-
cev ter učiteljevih in učenčevih zaznav smo postopali analogno. Ustrezne
podatke, odgovore na vprašanja, ki smo jih obravnavali, smo izbrali s po-
močjo opcije Merge module in jih analizirali z opcijo Analysis module.
Uporabili smo opcijo Correlations ter obravnavano spremenljivko vstavi-
li v razdelek Analysis Variables. Podatke smo obtežili glede na vprašalnik,
s pomočjo katerega so bili ti pridobljeni. Pri opisovanju interpretacij smo
korelacijo med 0,01 in 0,19 opisali kot nizko povezanost, korelacijo med
0,20 in 0,39 kot srednjo in korelacijo med 0,40 in 0,69 kot visoko pov-
ezanost (Cochen, 1992).
Rezultati in razprava
Rezultati so v nadaljevanju prikazani tabelarično in so razdeljeni v tri
sklope.
a) Izvajanje učnega procesa. V tem sklopu predstavimo povezave med
dosežki učencev in načini izvajanja pouka, kot jih poročajo učitelji.
35