Page 38 - Šolsko polje, XXVIII, 2017, no. 5-6: Znanje, motivacija in pogoji učenja v luči mednarodnih primerjav TIMSS in PISA, ur. Barbara Japelj Pavešić in Klaudija Šterman Ivančič
P. 38
šolsko polje, letnik xxviii, številka 5–6
Izpostavimo tradicionalne (razlaga in vodeno reševanje nalog) in
inovativne metode poučevanja (diskusija, upoštevanje predznanja
in vsakdanjih izkušenj učencev), vlogo tehnologije in vlogo domače
naloge pri pouku matematike v 4. razredu.
b) Zaznave učencev. Predstavimo povezave med dosežki učencev in
zaznavanjem učiteljeve zavzetosti za pouk ter zaznavanjem lastnih
matematičnih sposobnosti, kot ga poročajo učenci.
c) Primerjava z nekaterimi državami. V tem sklopu primerjamo pov-
ezave, ki smo jih zaznali kot pomembne v točkah a) in b) v Sloveniji,
z analognimi povezavami v nekaterih drugih državah, ki so bile
prav tako vključene v raziskavo TIMSS 2015.
V tabelah sta uporabljena izraza učitelj oz. učiteljica (zapisano kot
učitelj/-ica), v razpravi pa uporabljamo moško obliko (učitelj) kot nevtral-
no poimenovanje za oba spola (enako velja za učence in uporabo besede
»četrtošolci«). V tabelah so navedene frekvenčne porazdelitve in pov-
prečni dosežki, v oklepajih pa standardne napake vsake izmed vrednosti.
Izvajanje učnega procesa kot ga poročajo učitelji
Vprašalnike učiteljev četrtošolcev, ki so se nanašali na pouk matematike,
smo analizirali skupaj z učenčevimi dosežki iz matematike. Trditve smo
razvrstili v štiri kategorije: tradicionalne metode poučevanja, inovativne
metode poučevanja brez uporabe IKT, vključevanje IKT v poučevanje ter
domače naloge. V drugi kategoriji smo posebej opazovali razredno diskus-
ijo, učiteljevo upoštevanje predznanja učencev in povezovanje učnih vse-
bin z vsakdanjimi izkušnjami učencev.
V prvi tabeli predstavljamo rezultate za trditve iz kategorije tradi-
cionalne metode poučevanja.
36
Izpostavimo tradicionalne (razlaga in vodeno reševanje nalog) in
inovativne metode poučevanja (diskusija, upoštevanje predznanja
in vsakdanjih izkušenj učencev), vlogo tehnologije in vlogo domače
naloge pri pouku matematike v 4. razredu.
b) Zaznave učencev. Predstavimo povezave med dosežki učencev in
zaznavanjem učiteljeve zavzetosti za pouk ter zaznavanjem lastnih
matematičnih sposobnosti, kot ga poročajo učenci.
c) Primerjava z nekaterimi državami. V tem sklopu primerjamo pov-
ezave, ki smo jih zaznali kot pomembne v točkah a) in b) v Sloveniji,
z analognimi povezavami v nekaterih drugih državah, ki so bile
prav tako vključene v raziskavo TIMSS 2015.
V tabelah sta uporabljena izraza učitelj oz. učiteljica (zapisano kot
učitelj/-ica), v razpravi pa uporabljamo moško obliko (učitelj) kot nevtral-
no poimenovanje za oba spola (enako velja za učence in uporabo besede
»četrtošolci«). V tabelah so navedene frekvenčne porazdelitve in pov-
prečni dosežki, v oklepajih pa standardne napake vsake izmed vrednosti.
Izvajanje učnega procesa kot ga poročajo učitelji
Vprašalnike učiteljev četrtošolcev, ki so se nanašali na pouk matematike,
smo analizirali skupaj z učenčevimi dosežki iz matematike. Trditve smo
razvrstili v štiri kategorije: tradicionalne metode poučevanja, inovativne
metode poučevanja brez uporabe IKT, vključevanje IKT v poučevanje ter
domače naloge. V drugi kategoriji smo posebej opazovali razredno diskus-
ijo, učiteljevo upoštevanje predznanja učencev in povezovanje učnih vse-
bin z vsakdanjimi izkušnjami učencev.
V prvi tabeli predstavljamo rezultate za trditve iz kategorije tradi-
cionalne metode poučevanja.
36