Page 36 - Šolsko polje, XXVIII, 2017, no. 5-6: Znanje, motivacija in pogoji učenja v luči mednarodnih primerjav TIMSS in PISA, ur. Barbara Japelj Pavešić in Klaudija Šterman Ivančič
P. 36
šolsko polje, letnik xxviii, številka 5–6
Madžarska, Španija in Turčija), ter naredili primerjavo med podatki, pri-
dobljenimi v Sloveniji, in tistimi iz drugih držav.
V analizi smo uporabili odgovore učiteljev in učencev pri naslednjih
postavkah.
Vprašalnik za učiteljice in učitelje:
(M3) Kako pogosto pri pouku matematike v tem oddelku učence prosite,
da počnejo naslednje?
a) Vas poslušajo, ko razlagate novo matematično snov.
b) Vas poslušajo pri razlagi, kako rešiti nalogo.
d) Pod vašim vodstvom (posamezno ali v skupini) rešujejo naloge.
e) Pod vašim vodstvom cel razred skupaj rešuje naloge.
(G14) Kako pogosto pri pouku v tem oddelku naredite naslednje?
a) Vsebine učnih ur povezujem z vsakdanjim življenjem učencev.
b) Prosim učence, da razložijo svoje odgovore.
c) Vzpodbudim razpravo med učenci v razredu.
f) Novo vsebino povežem s predhodnim znanjem učencev.
h) Vzpodbudim učence, da povedo svoje ideje v razredu.
(M4) Ali je učenkam in učencem v tem oddelku med poukom matema-
tike dovoljeno uporabljati kalkulator?
(M5A) Ali imajo učenci v tem oddelku med poukom matematike na raz-
polago računalnike (vključno s tablicami)?
(M7A) Kako pogosto v tem oddelku dajete domačo nalogo iz matematike?
(M7B) Ko daste domačo nalogo iz matematike, koliko minut dela navad-
no zahteva? (Upoštevajte čas, ki ga porabi povprečen učenec ali učenka v
razredu.)
Vprašalnik za učenke in učence:
(MS3) Koliko se strinjaš z naslednjimi trditvami o matematiki? (učenčevo
zaznavanje lastnih matematičnih sposobnosti in lastne motivacije)
a) Pri matematiki sem po navadi uspešen.
b) Matematika je zame težja kot za večino mojih sošolcev.
c) Matematika mi ne gre.
d) Pri matematiki se snov hitro naučim.
e) Matematika me dela živčnega.
f) Dober sem pri reševanju težkih matematičnih nalog.
34
Madžarska, Španija in Turčija), ter naredili primerjavo med podatki, pri-
dobljenimi v Sloveniji, in tistimi iz drugih držav.
V analizi smo uporabili odgovore učiteljev in učencev pri naslednjih
postavkah.
Vprašalnik za učiteljice in učitelje:
(M3) Kako pogosto pri pouku matematike v tem oddelku učence prosite,
da počnejo naslednje?
a) Vas poslušajo, ko razlagate novo matematično snov.
b) Vas poslušajo pri razlagi, kako rešiti nalogo.
d) Pod vašim vodstvom (posamezno ali v skupini) rešujejo naloge.
e) Pod vašim vodstvom cel razred skupaj rešuje naloge.
(G14) Kako pogosto pri pouku v tem oddelku naredite naslednje?
a) Vsebine učnih ur povezujem z vsakdanjim življenjem učencev.
b) Prosim učence, da razložijo svoje odgovore.
c) Vzpodbudim razpravo med učenci v razredu.
f) Novo vsebino povežem s predhodnim znanjem učencev.
h) Vzpodbudim učence, da povedo svoje ideje v razredu.
(M4) Ali je učenkam in učencem v tem oddelku med poukom matema-
tike dovoljeno uporabljati kalkulator?
(M5A) Ali imajo učenci v tem oddelku med poukom matematike na raz-
polago računalnike (vključno s tablicami)?
(M7A) Kako pogosto v tem oddelku dajete domačo nalogo iz matematike?
(M7B) Ko daste domačo nalogo iz matematike, koliko minut dela navad-
no zahteva? (Upoštevajte čas, ki ga porabi povprečen učenec ali učenka v
razredu.)
Vprašalnik za učenke in učence:
(MS3) Koliko se strinjaš z naslednjimi trditvami o matematiki? (učenčevo
zaznavanje lastnih matematičnih sposobnosti in lastne motivacije)
a) Pri matematiki sem po navadi uspešen.
b) Matematika je zame težja kot za večino mojih sošolcev.
c) Matematika mi ne gre.
d) Pri matematiki se snov hitro naučim.
e) Matematika me dela živčnega.
f) Dober sem pri reševanju težkih matematičnih nalog.
34