Page 140 - Šolsko polje, XXVIII, 2017, no. 5-6: Znanje, motivacija in pogoji učenja v luči mednarodnih primerjav TIMSS in PISA, ur. Barbara Japelj Pavešić in Klaudija Šterman Ivančič
P. 140
šolsko polje, letnik xxviii, številka 5–6

precej več tistih, ki izražajo visoke ravni strahu pred preverjanjem znan-
ja. Hkrati je tudi med dijakinjami in dijaki z nizkimi bralnimi dosežki še
vedno precej tistih, ki izražajo visoke ravni strahu pred preverjanjem znan-
ja. Posledično se strah pred preverjanjem znanja ne pokaže kot pomemben
(negativen) napovednik visokih bralnih dosežkov.

Zadovoljstvo z življenjem

Poglejmo še rezultate za zadovoljstvo mladostnikov z življenjem. Visoke
ravni zadovoljstva z življenjem (na lestvici od 0 do 10 odgovora 9 ali 10) je
izrazila (le) tretjina oziroma 33 odstotkov dijakinj in dijakov. Verjetnost,
da bodo 15-letniki na splošno tako zelo zadovoljni z življenjem, je torej
manjša od verjetnosti, da ne bodo tako zadovoljni, in obeti visokih ravni
zadovoljstva so manjši od 1 (0,49). Možnosti, da so mladostniki zelo zado-
voljni z življenjem, so torej za približno polovico manjše od možnosti, da
niso tako zadovoljni. Ugotovitve iz modela napovednikov obetov visokih
ravni zadovoljstva z življenjem predstavljamo v Preglednici 5.

Preglednica 5: Napovedniki obetov visokih ravni zadovoljstva z
življenjem za 15-letnike v Sloveniji.

Iz konstante 0,43 lahko razberemo, da je tudi za dijakinje in dijake
s povprečnimi vrednostmi napovednikov verjetneje, da niso tako zado-
voljni z življenjem, kot da so. Med izbranimi napovedniki obete visokih
ravni zadovoljstva z življenjem v pozitivni smeri najmočneje napoveduje

138
   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145