Page 222 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 5-6: Pravičnost, neoliberalizem in izobraževanje, ur. Urška Štremfel
P. 222
šolsko polje, letnik xxvii, številka 5–6

ments of boys, will be contextualised. This will be done by employing the
multilevel conceptual model of intersectionality by A. M. Núñez (2014),
which draws attention to the heterogeneity and plurality of social catego­
ries, operating on different levels and in a specific historical context. Inte­
ractions and interrelationship dynamics of social relations of power defi­
ne the educational experiences and outcomes of students. The educational
results thus cannot simply be neutral reflections of individual knowled­
ge, but are rather impressions of complex interweaving of social relations
of power.
Key words: intersectionality, complex inequalities, education, conceptu­
al model
Urška Štremfel

Pravičnost in/ali učinkovitost v kontekstu izobraževalnih
politik v Evropski uniji

V članku naslavljamo politološko znanstveno relevantno vprašanje vpli­
va novih oblik (neoliberalne) vladavine v EU na proces oblikovanja in iz­
vajanja nacionalnih politik. Dosedanje nekritično sprejemanje evropskih
agend v slovenskem izobraževalnem prostoru pojasnjujemo s teoretskimi
vpogledi v strukturo in procese nove oblike (neoliberalne) vladavine v EU
na področju izobraževalnih politik ter s konkretnimi primeri njenega de­
lovanja v evropskem in slovenskem izobraževalnem prostoru. Posebno po­
zornost namenimo edukacijskemu znanstveno relevantnemu vprašanju
(ne)komplementarnosti načel pravičnosti in učinkovitosti pri zasledovan­
ju evropskih ciljev na področju izobraževanja. V sklepnem delu pojasni­
mo pomen v članku predstavljenih uvidov za spoštovanje temeljnih načel
in strateških usmeritev Slovenije pri razvoju nacionalnega izobraževalne­
ga sistema v prihodnje.
Ključne besede: Evropska unija, nova oblika vladavine, neoliberalizem,
učinkovitost, pravičnost, Slovenija

Equity and/or efficiency in the context of education policies
in the European Union

In the article we address political science relevant questions about influ­
ence of new modes of (neoliberal) governance in the EU on the process
of development and the implementation of national educational policies.
The currently identified non-critical reception of the EU agendas in Slo­
venian educational space is examined by theoretical insights into struc­
ture and processes of new modes of EU governance and concrete exam­
ples of its positioning in European and Slovenian educational space. Here,

220
   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227