Page 217 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 5-6: Pravičnost, neoliberalizem in izobraževanje, ur. Urška Štremfel
P. 217
Povzetki

Zdenko Kodelja

Nekaj misli o pravičnosti, neoliberalizmu in izobraževanju

Razprava o neoliberalizmu, pravičnosti in izobraževanju je pisana s per­
spektive filozofije vzgoje in aplikativne politične filozofije. Predmet pre­
učevanja so tiste bistvene značilnosti neoliberalizma, zaradi katerih se
neoliberalizem po eni strani razlikuje od liberalizma, po drugi pa mu je
podoben. Poleg tega sta glavna fokusa kritične analize še dve pomembni
temi. Prva je destruktivni vpliv, ki ga je imela neoliberalna doktrina, ka­
tero so podpirale in vsaj posredno udejanjale zelo vplivne mednarodne fi­
nančne in gospodarske organizacije, na izobraževanje v številnih državah.
Druga tema pa je najvplivnejša neoliberalna teorija pravičnosti: Nozick­
ova kritika znamenite Rawlsowe liberalne teorije pravičnosti kot pošte­
nosti.
Ključne besede: neoliberalizem, pravičnost, izobraževanje, filozofija

Some thoughts about equity, neoliberalism and education

The discussion about neo-liberalism, justice and education is written from
the perspective of the philosophy of education and applied political philo­
sophy. The subject of the study are those essential characteristics of neoli­
beralism, which makes it distinct and familiar with liberalism. The main
focus of the critical analysis are also two other important topics. The first
is the destructive impact of the neoliberal doctrine on education in many
countries, which has been supported and at least indirectly implemented
by the highly influential international financial and economic organiza­

215
   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222