Page 221 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 5-6: Pravičnost, neoliberalizem in izobraževanje, ur. Urška Štremfel
P. 221
povzetki
that they would be able to establish themselves as such, they could repre
sent an important element of future societies that are supposed to resist
neoliberal marketization of public spheres and reach beyond the commo
dified and wage labour societies.
Key words: education, rationalities, community centres, hybrid economies
Ana Mladenović
Pomen intersekcionalnega pristopa pri obravnavi
kompleksnih neenakosti
Kritična uporaba intersekcionalnega pristopa je za obravnavo kompleks
nih neenakosti v edukacijskem raziskovanju ključnega pomena, saj pred
stavlja enega izmed poskusov presega obravnave neenakosti kot indi
vidualnih in partikularnih razlik posameznikov ter postavlja okvir za
razumevanje neenakosti kot strukturno pogojenih. V članku bomo anali
zirali ospoljene neenakosti in prikazali, kako spol v kombinaciji z drugimi
socialnimi kategorijami vpliva na izobraževalne izkušnje in rezultate. Iz
hajajoč iz intersekcionalne perspektive bomo kontekstualizirali moralno
paniko, ki se veže na slabše (in zato za mnoge zelo zaskrbljujoče) izobraže
valne rezultate fantov. Pri tem bomo uporabili večnivojski konceptualni
model A. M. Núñez (2014), s katerim želimo opozoriti na heterogenost in
pluralnost socialnih kategorij, ki delujejo na različnih nivojih in v specifič
nem zgodovinskem kontekstu, skozi medsebojno interakcijo pa dinami
ka socialnih razmerij moči vpliva na izobraževalno izkušnjo ter rezultate
učencev in učenk. Ti tako niso zgolj nevtralni odsevi njihovega osebne
ga (ne)znanja, pač pa impresije, v katerih se zrcalijo kompleksni prepleti
družbenih razmerij moči.
Ključne besede: intersekcionalnost, kompleksne neenakosti, izobraževa
nje, konceptualni model
The importance of intersectional approach in addressing
complex inequalities
When addressing complex inequalities in educational research, the inter
sectional approach should be critically employed. Indeed, intersectionali
ty represents an attempt to go beyond addressing inequalities as particu
lar differences of individuals, while laying a framework for understanding
them as structurally conditioned. The paper analyses gendered inequali
ties and displays the multiple ways in which gender, in combination with
other social categories, influences educational experiences and results.
Using the intersectional approach, the moral panic, which stems from su
pposedly low (and thus for many highly worrisome) educational achieve
219
that they would be able to establish themselves as such, they could repre
sent an important element of future societies that are supposed to resist
neoliberal marketization of public spheres and reach beyond the commo
dified and wage labour societies.
Key words: education, rationalities, community centres, hybrid economies
Ana Mladenović
Pomen intersekcionalnega pristopa pri obravnavi
kompleksnih neenakosti
Kritična uporaba intersekcionalnega pristopa je za obravnavo kompleks
nih neenakosti v edukacijskem raziskovanju ključnega pomena, saj pred
stavlja enega izmed poskusov presega obravnave neenakosti kot indi
vidualnih in partikularnih razlik posameznikov ter postavlja okvir za
razumevanje neenakosti kot strukturno pogojenih. V članku bomo anali
zirali ospoljene neenakosti in prikazali, kako spol v kombinaciji z drugimi
socialnimi kategorijami vpliva na izobraževalne izkušnje in rezultate. Iz
hajajoč iz intersekcionalne perspektive bomo kontekstualizirali moralno
paniko, ki se veže na slabše (in zato za mnoge zelo zaskrbljujoče) izobraže
valne rezultate fantov. Pri tem bomo uporabili večnivojski konceptualni
model A. M. Núñez (2014), s katerim želimo opozoriti na heterogenost in
pluralnost socialnih kategorij, ki delujejo na različnih nivojih in v specifič
nem zgodovinskem kontekstu, skozi medsebojno interakcijo pa dinami
ka socialnih razmerij moči vpliva na izobraževalno izkušnjo ter rezultate
učencev in učenk. Ti tako niso zgolj nevtralni odsevi njihovega osebne
ga (ne)znanja, pač pa impresije, v katerih se zrcalijo kompleksni prepleti
družbenih razmerij moči.
Ključne besede: intersekcionalnost, kompleksne neenakosti, izobraževa
nje, konceptualni model
The importance of intersectional approach in addressing
complex inequalities
When addressing complex inequalities in educational research, the inter
sectional approach should be critically employed. Indeed, intersectionali
ty represents an attempt to go beyond addressing inequalities as particu
lar differences of individuals, while laying a framework for understanding
them as structurally conditioned. The paper analyses gendered inequali
ties and displays the multiple ways in which gender, in combination with
other social categories, influences educational experiences and results.
Using the intersectional approach, the moral panic, which stems from su
pposedly low (and thus for many highly worrisome) educational achieve
219