Page 184 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 5-6: Pravičnost, neoliberalizem in izobraževanje, ur. Urška Štremfel
P. 184
šolsko polje, letnik xxvii, številka 5–6

Testna anksioznost se z bralno pismenostjo povezuje sicer negativno,
višja anksioznost se povezuje z nižjo bralno pismenostjo, vendar napoved
ne dosega praga pomembnih razlik (p < 0,05). S celotnim modelom lah­
ko pri bralni pismenosti pojasnimo 4 odstotke variance (R2 = 0,04) bral­
ne pismenosti. Z naravoslovno in matematično pismenostjo pa se testna
anksioznost povezuje pomembno negativno. Višja testna anksioznost se
povezuje z nižjo matematično in naravoslovno pismenostjo. Če se anksio­
znost dijakinj in dijakov poveča za eno enoto, potem se naravoslovna pis­
menost zmanjša za 13,84 točk na naravoslovni pismenosti (ob konstantni
izobrazbi staršev). S celotnim modelom lahko pri naravoslovni pismeno­
sti pojasnimo 8 odstotkov variance (R2 = 0,08) naravoslovne pismenosti
(brez napovednika izobrazba staršev lahko pojasnimo 2 odstotka varian­
ce naravoslovne pismenosti). Če se anksioznost dijakinj in dijakov pove­
ča za eno enoto, potem se matematična pismenost zmanjša za 15,47 točk
na matematični pismenosti (ob konstantni izobrazbi staršev). S celotnim
modelom lahko pri matematični pismenosti pojasnimo 6 odstotkov vari­
ance (R2 = 0,06) matematične pismenosti (brez napovednika izobrazba
staršev lahko pojasnimo 3 odstotke variance matematične pismenosti). Če
primerjamo med seboj odstotke pojasnjene variance, ugotovimo, da lahko
s testno anksioznostjo največ variance pojasnimo pri matematični pisme­
nosti, sledi naravoslovna pismenost.

Tabela 3: Analiza razlik v (matematični in testni) anskioznosti glede
na socialno ekonomski status dijakinj in dijakinj (izobrazba staršev).

2012 2015
M (SD)
M (SD) F 0,06 (0,92) F
0,05 (0,92) 1,967
Nizek socialno-ekonomski status 0,12 (0,92) 0,01 (0,96)
Srednji socialno-ekonomski status
Visok socialno-ekonomski status 0,07 (0,97) 15,952***

-0,01 (0,95)

2012 in 2015: nizek socialno-ekonomski status – izobrazba staršev v letih
izobraževanja od 0 do 11; srednji socialno-ekonomski status – izobrazba
staršev v letih izobraževanja 12 do 15; visok socialno-ekonomski status
– izobrazba staršev v letih izobraževanja 16 let in več; *** p < ,001

V letu 2012 se pomembno višje ravni matematične anksioznosti po­
javljajo v skupini dijakinj in dijakov z nizkim socialno-ekonomskim sta­
tusom. V letu 2015 razlike v stopnji anksioznosti med skupinami dijakov
iz različnih socialno-ekonomskih ozadij ne dosegajo ravni statistične po­
membnost.

182
   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189