Page 184 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 5-6: Pravičnost, neoliberalizem in izobraževanje, ur. Urška Štremfel
P. 184
šolsko polje, letnik xxvii, številka 5–6
Testna anksioznost se z bralno pismenostjo povezuje sicer negativno,
višja anksioznost se povezuje z nižjo bralno pismenostjo, vendar napoved
ne dosega praga pomembnih razlik (p < 0,05). S celotnim modelom lah
ko pri bralni pismenosti pojasnimo 4 odstotke variance (R2 = 0,04) bral
ne pismenosti. Z naravoslovno in matematično pismenostjo pa se testna
anksioznost povezuje pomembno negativno. Višja testna anksioznost se
povezuje z nižjo matematično in naravoslovno pismenostjo. Če se anksio
znost dijakinj in dijakov poveča za eno enoto, potem se naravoslovna pis
menost zmanjša za 13,84 točk na naravoslovni pismenosti (ob konstantni
izobrazbi staršev). S celotnim modelom lahko pri naravoslovni pismeno
sti pojasnimo 8 odstotkov variance (R2 = 0,08) naravoslovne pismenosti
(brez napovednika izobrazba staršev lahko pojasnimo 2 odstotka varian
ce naravoslovne pismenosti). Če se anksioznost dijakinj in dijakov pove
ča za eno enoto, potem se matematična pismenost zmanjša za 15,47 točk
na matematični pismenosti (ob konstantni izobrazbi staršev). S celotnim
modelom lahko pri matematični pismenosti pojasnimo 6 odstotkov vari
ance (R2 = 0,06) matematične pismenosti (brez napovednika izobrazba
staršev lahko pojasnimo 3 odstotke variance matematične pismenosti). Če
primerjamo med seboj odstotke pojasnjene variance, ugotovimo, da lahko
s testno anksioznostjo največ variance pojasnimo pri matematični pisme
nosti, sledi naravoslovna pismenost.
Tabela 3: Analiza razlik v (matematični in testni) anskioznosti glede
na socialno ekonomski status dijakinj in dijakinj (izobrazba staršev).
2012 2015
M (SD)
M (SD) F 0,06 (0,92) F
0,05 (0,92) 1,967
Nizek socialno-ekonomski status 0,12 (0,92) 0,01 (0,96)
Srednji socialno-ekonomski status
Visok socialno-ekonomski status 0,07 (0,97) 15,952***
-0,01 (0,95)
2012 in 2015: nizek socialno-ekonomski status – izobrazba staršev v letih
izobraževanja od 0 do 11; srednji socialno-ekonomski status – izobrazba
staršev v letih izobraževanja 12 do 15; visok socialno-ekonomski status
– izobrazba staršev v letih izobraževanja 16 let in več; *** p < ,001
V letu 2012 se pomembno višje ravni matematične anksioznosti po
javljajo v skupini dijakinj in dijakov z nizkim socialno-ekonomskim sta
tusom. V letu 2015 razlike v stopnji anksioznosti med skupinami dijakov
iz različnih socialno-ekonomskih ozadij ne dosegajo ravni statistične po
membnost.
182
Testna anksioznost se z bralno pismenostjo povezuje sicer negativno,
višja anksioznost se povezuje z nižjo bralno pismenostjo, vendar napoved
ne dosega praga pomembnih razlik (p < 0,05). S celotnim modelom lah
ko pri bralni pismenosti pojasnimo 4 odstotke variance (R2 = 0,04) bral
ne pismenosti. Z naravoslovno in matematično pismenostjo pa se testna
anksioznost povezuje pomembno negativno. Višja testna anksioznost se
povezuje z nižjo matematično in naravoslovno pismenostjo. Če se anksio
znost dijakinj in dijakov poveča za eno enoto, potem se naravoslovna pis
menost zmanjša za 13,84 točk na naravoslovni pismenosti (ob konstantni
izobrazbi staršev). S celotnim modelom lahko pri naravoslovni pismeno
sti pojasnimo 8 odstotkov variance (R2 = 0,08) naravoslovne pismenosti
(brez napovednika izobrazba staršev lahko pojasnimo 2 odstotka varian
ce naravoslovne pismenosti). Če se anksioznost dijakinj in dijakov pove
ča za eno enoto, potem se matematična pismenost zmanjša za 15,47 točk
na matematični pismenosti (ob konstantni izobrazbi staršev). S celotnim
modelom lahko pri matematični pismenosti pojasnimo 6 odstotkov vari
ance (R2 = 0,06) matematične pismenosti (brez napovednika izobrazba
staršev lahko pojasnimo 3 odstotke variance matematične pismenosti). Če
primerjamo med seboj odstotke pojasnjene variance, ugotovimo, da lahko
s testno anksioznostjo največ variance pojasnimo pri matematični pisme
nosti, sledi naravoslovna pismenost.
Tabela 3: Analiza razlik v (matematični in testni) anskioznosti glede
na socialno ekonomski status dijakinj in dijakinj (izobrazba staršev).
2012 2015
M (SD)
M (SD) F 0,06 (0,92) F
0,05 (0,92) 1,967
Nizek socialno-ekonomski status 0,12 (0,92) 0,01 (0,96)
Srednji socialno-ekonomski status
Visok socialno-ekonomski status 0,07 (0,97) 15,952***
-0,01 (0,95)
2012 in 2015: nizek socialno-ekonomski status – izobrazba staršev v letih
izobraževanja od 0 do 11; srednji socialno-ekonomski status – izobrazba
staršev v letih izobraževanja 12 do 15; visok socialno-ekonomski status
– izobrazba staršev v letih izobraževanja 16 let in več; *** p < ,001
V letu 2012 se pomembno višje ravni matematične anksioznosti po
javljajo v skupini dijakinj in dijakov z nizkim socialno-ekonomskim sta
tusom. V letu 2015 razlike v stopnji anksioznosti med skupinami dijakov
iz različnih socialno-ekonomskih ozadij ne dosegajo ravni statistične po
membnost.
182