Page 183 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 5-6: Pravičnost, neoliberalizem in izobraževanje, ur. Urška Štremfel
P. 183
kozina ■ razvijanje čustvenih in socialnih spretnosti ...
modelom lahko pri bralni pismenosti pojasnimo 10 odstotkov variance
(R2 = 0,10) bralne pismenosti (brez napovednika izobrazba staršev lahko
pojasnimo 2 odstotka variance bralne pismenosti). Če se anksioznost di
jakinj in dijakov poveča za eno enoto, potem se naravoslovna pismenost
zmanjša za 15,77 točk na naravoslovni pismenosti (ob konstantni izobraz
bi staršev). S celotnim modelom lahko pri naravoslovni pismenosti pojas
nimo 10 odstotkov variance (R2 = 0,09) naravoslovne pismenosti (brez
napovednika izobrazba staršev lahko pojasnimo 2 odstotka variance nara
voslovne pismenosti). Če se anksioznost dijakinj in dijakov poveča za eno
enoto, potem se matematična pismenost zmanjša za 25,48 točk na mate
matični pismenosti (ob konstantni izobrazbi staršev). S celotnim mode
lom lahko pri matematični pismenosti pojasnimo 17 odstotkov variance
(R2 = 0,17) matematične pismenosti (brez napovednika izobrazba staršev
lahko pojasnimo 8 odstotkov variance matematične pismenosti). Najvišji
odstotek variance lahko z matematično anksioznostjo pojasnimo pri ma
tematični pismenosti, sledita bralna in naravoslovna pismenost.
Tabela 2: Napovedna vrednost testne anksioznosti dijakinj in dijakov
za matematično, naravoslovno in bralno pismenost (ob dodanem
napovedniku izobrazba staršev) v letu 2015.
b β b (SE) β (SE) B (t) β (t)
Bralna pismenost 0,02 68,82 -1,56*
0,02 -1,56* 10,50***
Konstanta 443,08 6,44 10,76***
Matematična anksioznost 0,02 -9,49***
Izobrazba staršev -2,95 -0,03 1,89 0,02 72,25 10,62***
-9,46***
Konstanta 14,46 0,20 1,34 0,02 10,57*** -7,06***
Matematična anksioznost 0,01 16,23***
Izobrazba staršev Matematična pismenost 79,78
-7,05***
Konstanta 452,09 6,26 16,04***
Matematična anksioznost
Izobrazba staršev -15,47 -0,16 1,64
13,54 0,19 1,28
Naravoslovna pismenost
429,73 5,39
-13,84 -0,13 1,96
18,33 0,24 1,14
Uporabljen je bil program IDB Analyzer. Podatki so bili uteženi
s skupno utežjo dijakinj in dijakov (Full sample students base weight),
*** p < 0,001; * p < 0,1.
181
modelom lahko pri bralni pismenosti pojasnimo 10 odstotkov variance
(R2 = 0,10) bralne pismenosti (brez napovednika izobrazba staršev lahko
pojasnimo 2 odstotka variance bralne pismenosti). Če se anksioznost di
jakinj in dijakov poveča za eno enoto, potem se naravoslovna pismenost
zmanjša za 15,77 točk na naravoslovni pismenosti (ob konstantni izobraz
bi staršev). S celotnim modelom lahko pri naravoslovni pismenosti pojas
nimo 10 odstotkov variance (R2 = 0,09) naravoslovne pismenosti (brez
napovednika izobrazba staršev lahko pojasnimo 2 odstotka variance nara
voslovne pismenosti). Če se anksioznost dijakinj in dijakov poveča za eno
enoto, potem se matematična pismenost zmanjša za 25,48 točk na mate
matični pismenosti (ob konstantni izobrazbi staršev). S celotnim mode
lom lahko pri matematični pismenosti pojasnimo 17 odstotkov variance
(R2 = 0,17) matematične pismenosti (brez napovednika izobrazba staršev
lahko pojasnimo 8 odstotkov variance matematične pismenosti). Najvišji
odstotek variance lahko z matematično anksioznostjo pojasnimo pri ma
tematični pismenosti, sledita bralna in naravoslovna pismenost.
Tabela 2: Napovedna vrednost testne anksioznosti dijakinj in dijakov
za matematično, naravoslovno in bralno pismenost (ob dodanem
napovedniku izobrazba staršev) v letu 2015.
b β b (SE) β (SE) B (t) β (t)
Bralna pismenost 0,02 68,82 -1,56*
0,02 -1,56* 10,50***
Konstanta 443,08 6,44 10,76***
Matematična anksioznost 0,02 -9,49***
Izobrazba staršev -2,95 -0,03 1,89 0,02 72,25 10,62***
-9,46***
Konstanta 14,46 0,20 1,34 0,02 10,57*** -7,06***
Matematična anksioznost 0,01 16,23***
Izobrazba staršev Matematična pismenost 79,78
-7,05***
Konstanta 452,09 6,26 16,04***
Matematična anksioznost
Izobrazba staršev -15,47 -0,16 1,64
13,54 0,19 1,28
Naravoslovna pismenost
429,73 5,39
-13,84 -0,13 1,96
18,33 0,24 1,14
Uporabljen je bil program IDB Analyzer. Podatki so bili uteženi
s skupno utežjo dijakinj in dijakov (Full sample students base weight),
*** p < 0,001; * p < 0,1.
181