Page 183 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 5-6: Pravičnost, neoliberalizem in izobraževanje, ur. Urška Štremfel
P. 183
kozina ■ razvijanje čustvenih in socialnih spretnosti ...

modelom lahko pri bralni pismenosti pojasnimo 10 odstotkov variance
(R2 = 0,10) bralne pismenosti (brez napovednika izobrazba staršev lahko
pojasnimo 2 odstotka variance bralne pismenosti). Če se anksioznost di­
jakinj in dijakov poveča za eno enoto, potem se naravoslovna pismenost
zmanjša za 15,77 točk na naravoslovni pismenosti (ob konstantni izobraz­
bi staršev). S celotnim modelom lahko pri naravoslovni pismenosti pojas­
nimo 10 odstotkov variance (R2 = 0,09) naravoslovne pismenosti (brez
napovednika izobrazba staršev lahko pojasnimo 2 odstotka variance nara­
voslovne pismenosti). Če se anksioznost dijakinj in dijakov poveča za eno
enoto, potem se matematična pismenost zmanjša za 25,48 točk na mate­
matični pismenosti (ob konstantni izobrazbi staršev). S celotnim mode­
lom lahko pri matematični pismenosti pojasnimo 17 odstotkov variance
(R2 = 0,17) matematične pismenosti (brez napovednika izobrazba staršev
lahko pojasnimo 8 odstotkov variance matematične pismenosti). Najvišji
odstotek variance lahko z matematično anksioznostjo pojasnimo pri ma­
tematični pismenosti, sledita bralna in naravoslovna pismenost.

Tabela 2: Napovedna vrednost testne anksioznosti dijakinj in dijakov
za matematično, naravoslovno in bralno pismenost (ob dodanem
napovedniku izobrazba staršev) v letu 2015.

b β b (SE) β (SE) B (t) β (t)

Bralna pismenost 0,02 68,82 -1,56*
0,02 -1,56* 10,50***
Konstanta 443,08 6,44 10,76***
Matematična anksioznost 0,02 -9,49***
Izobrazba staršev -2,95 -0,03 1,89 0,02 72,25 10,62***
-9,46***
Konstanta 14,46 0,20 1,34 0,02 10,57*** -7,06***
Matematična anksioznost 0,01 16,23***
Izobrazba staršev Matematična pismenost 79,78
-7,05***
Konstanta 452,09 6,26 16,04***
Matematična anksioznost
Izobrazba staršev -15,47 -0,16 1,64

13,54 0,19 1,28

Naravoslovna pismenost

429,73 5,39

-13,84 -0,13 1,96

18,33 0,24 1,14

Uporabljen je bil program IDB Analyzer. Podatki so bili uteženi
s skupno utežjo dijakinj in dijakov (Full sample students base weight),
*** p < 0,001; * p < 0,1.

181
   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188