Page 182 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 5-6: Pravičnost, neoliberalizem in izobraževanje, ur. Urška Štremfel
P. 182
lsko polje, letnik xxvii, številka 5–6
ramo povezanost anksioznosti s socialno-ekonomskim statusom ter spo
lom.
V analizah smo za oba zajema podatkov (PISA 2012 in 2015) upora
bili metodo multiple regresije (metoda hkratnega vstopanja spremenljivk:
enter). Za oba zajema podatkov smo uporabili tri neodvisne modele napo
vedi, model za matematično pismenost, model za naravoslovno pismenost,
model za bralno pismenost. Ker so se spremenljivke socialno-ekonomske
ga statusa v prejšnjih ciklih raziskave PISA pokazale kot pomemben napo
vednik pismenosti (OECD, 2013a), tudi mi vključujemo izobrazbo staršev
v modele napovedi (kot kontrolno spremenljivko).
Tabela 1: Napovedna vrednost matematične anksioznosti dijakinj in di-
jakov za matematično, naravoslovno in bralno pismenost (ob dodanem
napovedniku izobrazba staršev) v letu 2012.
b β b (SE) β (SE) b (t) β (t)
Bralna pismenost
Konstanta 399,42 5,64 70,86
Matematična anksioznost 0,02 -5,25*** -5,31***
Izobrazba staršev -10,91 -0,11 2,08 0,02 15,91*** 16,37***
Konstanta 20,44 0,29 1,28
Matematična anksioznost
Izobrazba staršev Matematična pismenost
Konstanta 416,90 5,86 71,15
Matematična anksioznost 0,02 -14,38*** -14,84***
Izobrazba staršev -25,48 -0,27 1,77 0,02 15,62*** 15,74***
21,08 0,30 1,35
Naravoslovna pismenost
439,96 5,94 74,06
0,02 -7,49*** -7,66***
-15,77 -0,17 2,10 0,02 13,64*** 13,90***
18,41 0,27 1,35
Uporabljen je bil program IDB Analyzer. Podatki so bili uteženi
s skupno utežjo dijakinj in dijakov (Full sample students base weight),
*** p < 0,001.
Podatki iz leta 2012 kažejo na negativno povezanost med matema
tično anksioznostjo in bralno, matematično in naravoslovno pismenostjo.
Višja matematična anksioznost se povezuje z nižjo bralno, matematično
in naravoslovno pismenostjo. Če se matematična anksioznost dijakinj in
dijakov poveča za eno enoto, potem se bralna pismenost zmanjša za 10,91
točk na bralni pismenosti (ob konstantni izobrazbi staršev). S celotnim
180
ramo povezanost anksioznosti s socialno-ekonomskim statusom ter spo
lom.
V analizah smo za oba zajema podatkov (PISA 2012 in 2015) upora
bili metodo multiple regresije (metoda hkratnega vstopanja spremenljivk:
enter). Za oba zajema podatkov smo uporabili tri neodvisne modele napo
vedi, model za matematično pismenost, model za naravoslovno pismenost,
model za bralno pismenost. Ker so se spremenljivke socialno-ekonomske
ga statusa v prejšnjih ciklih raziskave PISA pokazale kot pomemben napo
vednik pismenosti (OECD, 2013a), tudi mi vključujemo izobrazbo staršev
v modele napovedi (kot kontrolno spremenljivko).
Tabela 1: Napovedna vrednost matematične anksioznosti dijakinj in di-
jakov za matematično, naravoslovno in bralno pismenost (ob dodanem
napovedniku izobrazba staršev) v letu 2012.
b β b (SE) β (SE) b (t) β (t)
Bralna pismenost
Konstanta 399,42 5,64 70,86
Matematična anksioznost 0,02 -5,25*** -5,31***
Izobrazba staršev -10,91 -0,11 2,08 0,02 15,91*** 16,37***
Konstanta 20,44 0,29 1,28
Matematična anksioznost
Izobrazba staršev Matematična pismenost
Konstanta 416,90 5,86 71,15
Matematična anksioznost 0,02 -14,38*** -14,84***
Izobrazba staršev -25,48 -0,27 1,77 0,02 15,62*** 15,74***
21,08 0,30 1,35
Naravoslovna pismenost
439,96 5,94 74,06
0,02 -7,49*** -7,66***
-15,77 -0,17 2,10 0,02 13,64*** 13,90***
18,41 0,27 1,35
Uporabljen je bil program IDB Analyzer. Podatki so bili uteženi
s skupno utežjo dijakinj in dijakov (Full sample students base weight),
*** p < 0,001.
Podatki iz leta 2012 kažejo na negativno povezanost med matema
tično anksioznostjo in bralno, matematično in naravoslovno pismenostjo.
Višja matematična anksioznost se povezuje z nižjo bralno, matematično
in naravoslovno pismenostjo. Če se matematična anksioznost dijakinj in
dijakov poveča za eno enoto, potem se bralna pismenost zmanjša za 10,91
točk na bralni pismenosti (ob konstantni izobrazbi staršev). S celotnim
180