Page 161 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 5-6: Pravičnost, neoliberalizem in izobraževanje, ur. Urška Štremfel
P. 161
štraus ■ trendi iz raziskave pisa med 2009 in 2012

Tretje vsebinsko področje dosežkov je področje naravoslovne pisme­
nosti. Rezultati analize socialno-ekonomskega gradienta za to področje so
v Preglednici 5.

Preglednica 5: Dosežki in podatki o socialno-ekonomskem in kultur-
nem gradientu pri naravoslovni pismenosti med letoma 2009 in 2012
po slovenskih regijah.

Naravoslovje Dejanski Pričakovani Naklon b Moč R2
dosežek dosežek
Goriška regija
2009 2012 2009 2012 2009 2012 2009 2012
Gorenjska regija
Jugovzhodna 519 527 510 521 55 43 0,18 0,16
Slovenija (4,2) (4,4) (4,6) (4,0) (6,2) (5,1) (0,04) (0,03)
Koroška regija 517
Notranjsko-kra- (5,0) 521 516 517 39 35 0,11 0,12
ška regija 517 (3,3) (4,9) (3,4) (5,6) (4,9) (0,03) (0,03)
Obalno-kraška (4,0)
regija 508 516 520 518 31 48 p 0,09 0,18
Osrednjesloven- (5,8) (4,7) (4,3) (4,8) (4,6) (6,0) (0,03) (0,05)
ska regija 510
Podravska (7,0) 505 509 504 22 26 0,04 0,07
regija 508 (5,9) (5,9) (6,0) (8,1) (7,1) (0,03) (0,04)
Pomurska regija (6,1)
523 525 511 524 39 26 0,10 0,06
Savinjska regija (4,3) (6,9) (6,9) (7,4) (10,1) (8,9) (0,05) (0,04)
Spodnjeposavska 500
regija (3,5) 497 500 493 32 29 0,08 0,06
Zasavska regija 486 (5,7) (5,6) (5,9) (7,9) (6,9) (0,04) (0,03)
(4,1)
Slovenija 509 533 512 521 46 42 0,15 0,16
(3,9) (2,6) (4,3) (2,7) (4,1) (3,0) (0,02) (0,02)
512
(6,4) 512 p 496 509 p 43 35 0,17 0,13
497 (3,7) (3,4) (3,7) (4,0) (4,0) (0,03) (0,03)
(7,2)
512 502 p 492 508 p 44 27 0,16 0,06 q
(1,2) (4,3) (4,4) (4,6) (5,7) (6,5) (0,04) (0,03)

507 512 508 34 28 0,09 0,08
(2,9) (4,0) (3,0) (5,2) (4,1) (0,02) (0,02)

504 513 505 39 43 0,14 0,13
(6,5) (5,8) (6,4) (6,9) (8,1) (0,04) (0,05)

517 500 518 46 39 0,15 0,12
(7,4) (7,0) (7,0) (10,6) (9,8) (0,06) (0,06)

515 510 512 42 39 0,13 0,14
(1,3) (1,2) (1,4) (1,7) (1,5) (0,01) (0,01)

pq Podatek za leto 2012 je statistično pomembno višji/nižji od podat-
ka za leto 2009. Standardne napake so v oklepajih. Pri izračunu statistič-
ne pomembnosti razlike v dejanskih dosežkih med letoma 2009 in 2012
je treba upoštevati tudi t. i. napako trendov (link error), ki je v tem pri-
meru 2,006 (OECD, 2013a).

Vir: PISA 2009 in PISA 2012.

159
   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166