Page 159 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 5-6: Pravičnost, neoliberalizem in izobraževanje, ur. Urška Štremfel
P. 159
štraus ■ trendi iz raziskave pisa med 2009 in 2012

Preglednica 4: Dosežki in podatki o socialno-ekonomskem in kultur-
nem gradientu pri matematični pismenosti med letoma 2009 in 2012
po slovenskih regijah.

Matematika Dejanski Pričakovani Naklon b Moč R2
dosežek dosežek

2009 2012 2009 2012 2009 2012 2009 2012

Goriška regija 510 512 502 506 48 40 0,17 0,15
(3,6) (4,2) (3,8) (3,8) (5,7) (5,2) (0,04) (0,03)
Gorenjska regija 513
Jugovzhodna (5,7) 512 512 508 45 36 0,12 0,14
Slovenija 507 (3,2) (5,4) (3,2) (6,5) (4,7) (0,04) (0,04)
Koroška regija (4,0)
Notranjsko-kraška 491 502 511 504 45 47 0,17 0,18
regija (6,3) (4,6) (4,1) (4,6) (5,2) (5,6) (0,04) (0,04)
Obalno-kraška 501
regija (6,9) 494 492 493 27 23 0,05 0,06
Osrednjeslovenska 490 (6,4) (6,4) (6,4) (7,8) (7,5) (0,03) (0,04)
regija (5,6)
Podravska regija 519 512 503 511 54 24 q 0,17 0,06
(3,8) (6,6) (6,6) (7,0) (8,8) (8,9) (0,05) (0,04)
Pomurska regija 483
(4,0) 490 482 485 35 39 0,11 0,11
Savinjska regija 472 (5,6) (4,7) (5,7) (8,1) (6,2) (0,05) (0,04)
Spodnjeposavska (4,4)
regija 491 525 506 513 52 44 0,19 0,17
Zasavska regija (5,0) (2,9) (3,9) (3,1) (3,9) (3,3) (0,03) (0,03)
502
Slovenija (7,0) 496 p 479 493 p 48 39 0,19 0,16
497 (3,4) (3,8) (3,2) (4,2) (4,4) (0,03) (0,03)
(6,4)
502 487 p 478 492 47 27 q 0,15 0,06
(1,2) (4,8) (4,7) (5,1) (6,6) (6,7) (0,04) (0,03)

493 493 494 35 25 0,10 0,06
(2,9) (5,0) (3,1) (4,5) (4,1) (0,02) (0,02)

495 502 496 46 40 0,18 0,12
(6,8) (5,8) (6,6) (8,3) (7,3) (0,05) (0,04)

498 500 498 47 40 0,18 0,13
(6,9) (6,2) (6,7) (8,0) (9,1) (0,06) (0,05)

502 499 499 47 42 q 0,16 0,16
(1,2) (1,2) (1,3) (1,7) (1,5) (0,01) (0,01)

pq Podatek za leto 2012 je statistično pomembno višji/nižji od podat-
ka za leto 2009. Standardne napake so v oklepajih. Pri izračunu statistič-
ne pomembnosti razlike v dejanskih dosežkih med letoma 2009 in 2012
je treba upoštevati tudi t. i. napako trendov (link error), ki je v tem pri-
meru 2,294 (OECD, 2013a).

Vir: PISA 2009 in PISA 2012.

Analiza nadalje pokaže, da so tudi po posameznih regijah trendi v
matematični pismenosti večinoma stabilni. Statistično pomemben porast
v dosežkih na področju matematične pismenosti je bilo mogoče zazna­
ti v Podravski (s 483 na 496 točk, torej za 13 točk) in Pomurski regiji (s

157
   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164