Page 155 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 5-6: Pravičnost, neoliberalizem in izobraževanje, ur. Urška Štremfel
P. 155
m. štraus ■ trendi iz raziskave pisa med 2009 in 2012

nega gradienta za področje bralne pismenosti. Ob že znanih rezultatih o
nespremenjenih bralnih dosežkih na ravni celotne Slovenije smo z našo
analizo ugotovili tudi, da se na državni ravni niso (statistično pomemb­
no) spremenili tudi pričakovani dosežki ter naklon in moč gradienta, kot
je predstavljeno v zadnji vrstici preglednice.

Preglednica 3: Dosežki in podatki o socialno-ekonomskem in kultur-
nem gradientu pri bralni pismenosti med letoma 2009 in 2012
po slovenskih regijah.

Branje Dejanski Pričakovani Naklon b Moč R2
dosežek dosežek

2009 2012 2009 2012 2009 2012 2009 2012

Goriška regija 488 491 479 485 48 42 0,18 0,14
Gorenjska regija (3,7) (4,1) (3,9) (4,0) (5,1) (5,0) (0,04) (0,03)
Jugovzhodna Slovenija
Koroška regija 483 493 482 489 47 39 0,15 0,12
Notranjsko-kraška regija (5,5) (3,3) (5,1) (3,3) (5,2) (5,4) (0,03) (0,03)
Obalno-kraška regija
Osrednjeslovenska regija 484 480 487 481 36 48 0,11 0,18
Podravska regija (3,7) (4,8) (3,9) (4,9) (4,9) (6,7) (0,03) (0,05)
Pomurska regija
Savinjska regija 477 472 478 472 27 25 0,06 0,06
Spodnjeposavska regija (4,8) (6,4) (5,0) (6,5) (8,0) (6,9) (0,04) (0,04)
Zasavska regija
Slovenija 478 490 478 489 34 20 0,08 0,03
(6,4) (6,8) (6,2) (7,2) (9,0) (9,5) (0,04) (0,03)

478 474 472 470 28 34 0,08 0,08
(5,0) (5,8) (4,7) (5,9) (6,9) (6,6) (0,04) (0,03)

499 502 489 490 45 42 0,17 0,17
(3,6) (2,5) (3,7) (2,6) (3,8) (3,3) (0,03) (0,02)

472 482 468 479 p 47 37 0,20 0,14
(3,0) (3,6) (2,9) (3,5) (3,9) (3,8) (0,03) (0,03)

456 470 p 462 474 45 22 q 0,16 0,04 q
(4,1) (4,3) (4,2) (4,7) (5,9) (6,5) (0,04) (0,02)

476 476 478 477 34 28 0,09 0,07
(3,5) (3,0) (3,4) (3,1) (4,5) (4,0) (0,02) (0,02)

481 468 481 469 43 37 0,17 0,09
(6,4) (6,9) (5,7) (6,9) (6,7) (8,6) (0,05) (0,04)

476 476 479 477 42 42 0,15 0,14
(6,1) (6,8) (6,0) (6,5) (8,4) (9,6) (0,05) (0,06)

484 482 481 480 43 40 0,15 0,14
(1,0) (1,2) (1,0) (1,2) (1,6) (1,6) (0,01) (0,01)

pq Podatek za leto 2012 je statistično pomembno višji/nižji od podat-
ka za leto 2009. Standardne napake so v oklepajih. Pri izračunu statistič-
ne pomembnosti razlike v dejanskih dosežkih med letoma 2009 in 2012
je treba upoštevati tudi t. i. napako trendov (link error), ki je v tem pri-
meru 2,602 (OECD, 2013a).

Vir: PISA 2009 in PISA 2012.

153
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160