Page 201 - Šolsko polje, XXXI, 2020, 3-4: Convention on the Rights of the Child: Educational Opportunities and Social Justice, eds. Zdenko Kodelja and Urška Štremfel
P. 201
a. drobnič vidic ■ primerjava dveh interdisciplinarnih učnih pristopov ...

Slika 1: Deleži obravnavanih področij prispevkov v brskalniku Cobiss, najdeni
po eni izmed v Preglednici 3 podanih slovenskih ključnih besed za IBL oz. PBL,
ali po angleški besedi inquiry based za IBL in problem based za PBL.
Odstotki področij, ki jih najdemo po tujih besednih zvezah, so po-
dobni kot odstotki področij tistih prispevkov, ki jih najdemo s slovenski-
mi besednimi zvezami v Preglednici 3; področje STEM, ki združuje ma-
tematiko, naravoslovje, tehniko oz. tehnologijo kot strokovna področja
(ali inženirstvo), je malo zastopano. Največja razlika je pri tehniki oz. teh-
nologiji, ki je zastopana v dobrih 7 % prispevkov, najdenih s slovenskimi
besednimi zvezami, in v slabih 30 % prispevkov, najdenih po tuji besedni
zvezi. Naravoslovja je največ pri IBL, druga področja so obakrat najbolj
zastopana pri PBL. Po 8 % je matematike pri PBL in do dvakrat manj pri
IBL. Slika 1 z odstotki pa ne pokaže, da smo pri iskanju po slovenskih be-
sednih zvezah našli veliko več prispevkov s področja IBL kot PBL, po tuji
besedni zvezi pa je izid ravno obraten: PBL je zastopan v veliko večji meri
kot IBL. Ker mnogo prispevkov nima dostopa do polnega besedila, smo
vsebinsko analizo opravili pri tuji literaturi.

Pregled prispevkov v tuji literaturi

V iskalnik Springerlink s prispevki revije IJSME smo vstavili najprej bese-
dno zvezo inquiry-based in nato zvezo problem-based (z vezajem ali brez).
Od leta 2003, ko je revija začela objavljati prispevke na spletu, do začetka

199
   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206