Page 200 - Šolsko polje, XXXI, 2020, 3-4: Convention on the Rights of the Child: Educational Opportunities and Social Justice, eds. Zdenko Kodelja and Urška Štremfel
P. 200
šolsko polje, letnik xxxi, številka 3–4
pojavijo prevodi: problem-based teaching, inquiry-based teaching, learning
by doing, experiental learning, project work in problem-based scenarios. Pet
prispevkov je objavljenih od 1990 do 1996 in ti prispevki na spletu niso
dosegljivi, nimajo prevoda, med njimi sta tudi prispevka dr. Strmčnika, ki
uvaja problemsko učenje med ostale učne pristope in poudarja, da lahko
ta način poučevanja poteka le del učne ure, lahko individualno ali v paru
in torej ne gre za pravi PBL. Ostali članki so bili izdani od leta 2000 do
2019 in najpogosteje področja ni izpostavljenega (35 %) ali pa je preuče-
vanje usmerjeno na druga področja visokošolskega izobraževanja (33 %).
Za besedni sklop učenje s problemi in za učenje z reševanjem problemov
v Cobiss ne najdemo nobenega prispevka. Skupno kar 43 % PBL prispev-
kov pokriva druga področja, predvsem so to medicina, zdravstvena nega
in tuji jezik stroke, 30 % je splošnih prispevkov, kjer področje ni določeno,
11 % prispevkov je na področju tehnike oz. tehnologije in po 8 % na podro-
čju matematike in naravoslovja (Preglednica 3).
Seveda lahko pedagogi-raziskovalci uporabljajo tudi drugačno bese-
dno zvezo za vsako od preučevanih inovacij. V Cobiss smo zato preverili
še, koliko prispevkov se nanaša na angleško besedno zvezo inquiry-based
learning in koliko na problem-based learning. Točno 27 člankov preučuje
inquiry-based learning (torej so avtorji večinoma slovenski), od tega je 37
% prispevkov slovenskih. Prispevki so od leta 2010 do 2019, od tega je 14
prispevkov pri naravoslovju, 8 pri tehniki oz. tehnologiji, 2 prispevka sta
splošna (Vse), po 1 pa obravnava matematiko, STEM in drugo področje.
Seveda je med temi prispevki že precej takih, ki smo jih našli preko slo-
venskih besednih zvez, saj imajo angleški prevod. Nekaj teh prispevkov pa
slovenskega prevoda nima. Novih slovenskih prevodov za IBL pri pregle-
du teh prispevkov nismo našli, razen imena raziskovalni pristop ali pouk
namesto raziskovalno učenje.
Prispevkov z besedno zvezo problem-based learning je 129, od tega 30
% slovenskih. Prispevki so od leta 1998 dalje (do leta 2000 je pet člankov).
Le 6 prispevkov je na področju naravoslovja, 11 pri matematiki (vklju-
čena statistika), 12 pri tehniki oz. tehnologiji, 2 na STEM področju, 29
je splošnih prispevkov in 69 prispevkov je objavljenih na drugih podro-
čjih, predvsem na področju medicine, zdravstvene nege, tujega jezika stro-
ke, inženirstva in arhitekture. Pri prevodih se pojavlja poleg že omenje-
nih in uporabljenih slovenskih besednih zvez še problemsko orientiran
pouk in problemsko naravnan ali zasnovan študij, kar nakazuje, da je ve-
liko prispevkov s področja visokošolskega izobraževanja. Odstotki tako
najdenih prispevkov v Cobiss prek slovenskih besednih zvez, navedenih v
Preglednici 3, kot prispevkov, najdenih z angleško besedno zvezo, po kate-
ri se imenuje kratica učnega pristopa, so zbrani na Sliki 3.
198
pojavijo prevodi: problem-based teaching, inquiry-based teaching, learning
by doing, experiental learning, project work in problem-based scenarios. Pet
prispevkov je objavljenih od 1990 do 1996 in ti prispevki na spletu niso
dosegljivi, nimajo prevoda, med njimi sta tudi prispevka dr. Strmčnika, ki
uvaja problemsko učenje med ostale učne pristope in poudarja, da lahko
ta način poučevanja poteka le del učne ure, lahko individualno ali v paru
in torej ne gre za pravi PBL. Ostali članki so bili izdani od leta 2000 do
2019 in najpogosteje področja ni izpostavljenega (35 %) ali pa je preuče-
vanje usmerjeno na druga področja visokošolskega izobraževanja (33 %).
Za besedni sklop učenje s problemi in za učenje z reševanjem problemov
v Cobiss ne najdemo nobenega prispevka. Skupno kar 43 % PBL prispev-
kov pokriva druga področja, predvsem so to medicina, zdravstvena nega
in tuji jezik stroke, 30 % je splošnih prispevkov, kjer področje ni določeno,
11 % prispevkov je na področju tehnike oz. tehnologije in po 8 % na podro-
čju matematike in naravoslovja (Preglednica 3).
Seveda lahko pedagogi-raziskovalci uporabljajo tudi drugačno bese-
dno zvezo za vsako od preučevanih inovacij. V Cobiss smo zato preverili
še, koliko prispevkov se nanaša na angleško besedno zvezo inquiry-based
learning in koliko na problem-based learning. Točno 27 člankov preučuje
inquiry-based learning (torej so avtorji večinoma slovenski), od tega je 37
% prispevkov slovenskih. Prispevki so od leta 2010 do 2019, od tega je 14
prispevkov pri naravoslovju, 8 pri tehniki oz. tehnologiji, 2 prispevka sta
splošna (Vse), po 1 pa obravnava matematiko, STEM in drugo področje.
Seveda je med temi prispevki že precej takih, ki smo jih našli preko slo-
venskih besednih zvez, saj imajo angleški prevod. Nekaj teh prispevkov pa
slovenskega prevoda nima. Novih slovenskih prevodov za IBL pri pregle-
du teh prispevkov nismo našli, razen imena raziskovalni pristop ali pouk
namesto raziskovalno učenje.
Prispevkov z besedno zvezo problem-based learning je 129, od tega 30
% slovenskih. Prispevki so od leta 1998 dalje (do leta 2000 je pet člankov).
Le 6 prispevkov je na področju naravoslovja, 11 pri matematiki (vklju-
čena statistika), 12 pri tehniki oz. tehnologiji, 2 na STEM področju, 29
je splošnih prispevkov in 69 prispevkov je objavljenih na drugih podro-
čjih, predvsem na področju medicine, zdravstvene nege, tujega jezika stro-
ke, inženirstva in arhitekture. Pri prevodih se pojavlja poleg že omenje-
nih in uporabljenih slovenskih besednih zvez še problemsko orientiran
pouk in problemsko naravnan ali zasnovan študij, kar nakazuje, da je ve-
liko prispevkov s področja visokošolskega izobraževanja. Odstotki tako
najdenih prispevkov v Cobiss prek slovenskih besednih zvez, navedenih v
Preglednici 3, kot prispevkov, najdenih z angleško besedno zvezo, po kate-
ri se imenuje kratica učnega pristopa, so zbrani na Sliki 3.
198