Page 98 - Šolsko polje, XXX, 2019, št. 3-4: Nasilje, šola, družba II, ur. Mitja Sardoč in Barbara Japelj Pavešić
P. 98
lsko polje, letnik xxx, številka 3–4

Preglednica 3: Povprečne vrednosti na lestvicah zaznane
izpostavljenosti nasilju, občutka pripadnosti šoli in naklonjenosti
do učenja po spolu, 4. in 8. razred.

Kazalci 4. razred 8. razred
Povprečje St. n. Povprečje St. n.
Dekleta
Izpostavljenost nasilju 10,13 0,06 10,38 0,06
Občutek pripadnosti šoli 9,74 0,06 8,68 0,05
Naklonjenost do učenja matematike 9,32 0,08 8,69 0,06
Naklonjenost do učenja naravoslovja/
kemije 9,33 0,07 9,66 0,07
Fantje
Izpostavljenost nasilju 9,80 0,06 10,22 0,06
Občutek pripadnosti šoli 9,22 0,08 8,41 0,05
Naklonjenost do učenja matematike 9,52 0,06 8,76 0,06
Naklonjenost do učenja naravoslovja/
kemije 9,54 0,07 9,51 0,06

Regresijske analize napovedi naklonjenosti do učenja matemati-
ke in naravoslovja za fante pojasnijo večje deleže variance kot za dekle-
ta (Preglednica 4). Model napovedi naklonjenosti do učenja matematike
iz občutka pripadnosti šoli in zaznavanja izpostavljenosti nasilju pojasni
med dečki v četrtem razredu 25 % variance, med fanti v osmem razredu pa
22 % variance.

V četrtem razredu je med deklicami naklonjenost do učenja mate-
matike in naravoslovja povezana z njihovim občutkom pripadnosti šoli,
ne pa z zaznavo izpostavljenosti nasilju. V osmem razredu se naklonjnost
do učenja matematike in kemije pri dekletih povezuje z njihovim občut-
kom pripadnosti šoli. Zaznana izpostavljenost nasilju je z naklonjenostjo
do učenja kemije povezana negativno. Povezava z motivacijo za učenje ma-
tematike ni statistično značilna.

Pri dečkih v četrtem razredu in fantih v osmem razredu je naklo-
njenost do učenja matematike in naravoslovja oziroma kemije povezana z
občutkom pripadnosti šoli. V četrtem razredu ni povezana z izpostavlje-
nostjo nasilju, v osmem razredu pa je, presenetljivo, negativno. Učenci, ki
poročajo o manjši izpostavljenosti nasilju, kar pomeni večjo vrednost na
lestvici, so manj naklonjeni učenju matematike in kemije od učencev, ki
poročajo, da so nasilju bolj izpostavljeni. Omeniti je treba, da so vredno-
sti teh regresijskih koeficientov zelo nizke, kar pomeni zelo majhno spre-
membo v naklonjenosti do učenja med učenci, ki zaznavajo večjo ali manj-
šo izpostavljenost nasilju.

96
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103