Page 103 - Šolsko polje, XXX, 2019, št. 3-4: Nasilje, šola, družba II, ur. Mitja Sardoč in Barbara Japelj Pavešić
P. 103
japelj pavešić ■ ali je šolsko nasilje med slovenskimi učenci povezano z učenjem?
Preglednica 8: Regresijska analiza postavk občutka pripadnosti šoli
na naklonjenost do učenja matematike v 8. razredu.
Dekleta Fantje
St. n.
Napovedniki Regresijski St. n. t-vrednost Regresijski t-vrednost
koeficient koeficient 0,19 57,75
Konstanta-
naklonjenost do uče- 10,28 0,18 56,24 10,70
nja matematike
Rad sem v šoli.
Strinjam se. -0,64* 0,16 -3,86 -0,77* 0,19 -4,07
Ne strinjam se. -1.42* 0,18 -7,93 -1,5* 0,2 -7,44
Sploh se ne strinjam. -2,35* 0,23 -10,44 -2,1* 0,21 -9,84
Rad grem v šolo, da srečam svoje sošolce in sošolke.
Strinjam se. 0,24* 0,08 3,06 0,19* 0,08 2,29
Ne strinjam se. 0,44* 0,14 3,07 -0,13 0,17 -0,77
Sploh se ne strinjam. -0,43 0,28 -1,5 -0,15 0,21 -0,7
Učitelji in učiteljice na šoli so pošteni do mene.
Strinjam se. -0,29* 0,13 -2,12 -0,28* 0,12 -2,21
Ne strinjam se. -0,62* 0,15 -4,2 -0,56* 0,12 -4,47
Sploh se ne strinjam. -0,77* 0,27 -2,85 -0,7* 0,17 -4,14
Na tej šoli se veliko naučim. -2,72
-4,18
Strinjam se. -0,3* 0,11 -3,76 -0,4* 0,11 -3,65
-0,62* 0,17 -3,68
Ne strinjam se. -0,74* 0,18 -1,26* 0,2 -6,19
R2=0,27 (0,02)
Sploh se ne strinjam. -1,04* 0,28
R2=0,26 (0,02)
Povezanost občutka pripadnosti šoli z dosežki je zelo majhna in
v večini posameznih postavk ni bila značilna, še posebej med dekleti.
Regresijski modeli so pojasnili le do 2 % variance med dosežki. Večjo po-
vezanost so pokazale analize povezanosti izpostavljenosti nasilju z dosež-
ki in naklonjenostjo do učenja.
Z izpostavljenostjo nasilju so se dosežki v 4. razredu izkazali za sta-
tistično značilno povezane s postavkami: izključili so me iz igre ali dru-
gih dejavnosti; o meni so širili laži; nekaj so mi ukradli; širili so neprijetne
informacije o meni in grozili so mi. Velika večina učencev je za večino
primerov nasilja označila, da jih ne doživi nikoli ali pa le nekajkrat na leto
(Preglednica 9). Zato smo v regresijskem modelu opazovali razlike v na-
povedani vrednosti dosežkov in naklonjenosti do učenja od skupine, ki je
označila, da nasilja na šoli ne doživi nikoli.
101
Preglednica 8: Regresijska analiza postavk občutka pripadnosti šoli
na naklonjenost do učenja matematike v 8. razredu.
Dekleta Fantje
St. n.
Napovedniki Regresijski St. n. t-vrednost Regresijski t-vrednost
koeficient koeficient 0,19 57,75
Konstanta-
naklonjenost do uče- 10,28 0,18 56,24 10,70
nja matematike
Rad sem v šoli.
Strinjam se. -0,64* 0,16 -3,86 -0,77* 0,19 -4,07
Ne strinjam se. -1.42* 0,18 -7,93 -1,5* 0,2 -7,44
Sploh se ne strinjam. -2,35* 0,23 -10,44 -2,1* 0,21 -9,84
Rad grem v šolo, da srečam svoje sošolce in sošolke.
Strinjam se. 0,24* 0,08 3,06 0,19* 0,08 2,29
Ne strinjam se. 0,44* 0,14 3,07 -0,13 0,17 -0,77
Sploh se ne strinjam. -0,43 0,28 -1,5 -0,15 0,21 -0,7
Učitelji in učiteljice na šoli so pošteni do mene.
Strinjam se. -0,29* 0,13 -2,12 -0,28* 0,12 -2,21
Ne strinjam se. -0,62* 0,15 -4,2 -0,56* 0,12 -4,47
Sploh se ne strinjam. -0,77* 0,27 -2,85 -0,7* 0,17 -4,14
Na tej šoli se veliko naučim. -2,72
-4,18
Strinjam se. -0,3* 0,11 -3,76 -0,4* 0,11 -3,65
-0,62* 0,17 -3,68
Ne strinjam se. -0,74* 0,18 -1,26* 0,2 -6,19
R2=0,27 (0,02)
Sploh se ne strinjam. -1,04* 0,28
R2=0,26 (0,02)
Povezanost občutka pripadnosti šoli z dosežki je zelo majhna in
v večini posameznih postavk ni bila značilna, še posebej med dekleti.
Regresijski modeli so pojasnili le do 2 % variance med dosežki. Večjo po-
vezanost so pokazale analize povezanosti izpostavljenosti nasilju z dosež-
ki in naklonjenostjo do učenja.
Z izpostavljenostjo nasilju so se dosežki v 4. razredu izkazali za sta-
tistično značilno povezane s postavkami: izključili so me iz igre ali dru-
gih dejavnosti; o meni so širili laži; nekaj so mi ukradli; širili so neprijetne
informacije o meni in grozili so mi. Velika večina učencev je za večino
primerov nasilja označila, da jih ne doživi nikoli ali pa le nekajkrat na leto
(Preglednica 9). Zato smo v regresijskem modelu opazovali razlike v na-
povedani vrednosti dosežkov in naklonjenosti do učenja od skupine, ki je
označila, da nasilja na šoli ne doživi nikoli.
101