Page 103 - Šolsko polje, XXX, 2019, št. 3-4: Nasilje, šola, družba II, ur. Mitja Sardoč in Barbara Japelj Pavešić
P. 103
japelj pavešić ■ ali je šolsko nasilje med slovenskimi učenci povezano z učenjem?

Preglednica 8: Regresijska analiza postavk občutka pripadnosti šoli
na naklonjenost do učenja matematike v 8. razredu.

Dekleta Fantje
St. n.
Napovedniki Regresijski St. n. t-vrednost Regresijski t-vrednost
koeficient koeficient 0,19 57,75
Konstanta-
naklonjenost do uče- 10,28 0,18 56,24 10,70
nja matematike
Rad sem v šoli.

Strinjam se. -0,64* 0,16 -3,86 -0,77* 0,19 -4,07

Ne strinjam se. -1.42* 0,18 -7,93 -1,5* 0,2 -7,44

Sploh se ne strinjam. -2,35* 0,23 -10,44 -2,1* 0,21 -9,84

Rad grem v šolo, da srečam svoje sošolce in sošolke.

Strinjam se. 0,24* 0,08 3,06 0,19* 0,08 2,29

Ne strinjam se. 0,44* 0,14 3,07 -0,13 0,17 -0,77

Sploh se ne strinjam. -0,43 0,28 -1,5 -0,15 0,21 -0,7

Učitelji in učiteljice na šoli so pošteni do mene.

Strinjam se. -0,29* 0,13 -2,12 -0,28* 0,12 -2,21

Ne strinjam se. -0,62* 0,15 -4,2 -0,56* 0,12 -4,47

Sploh se ne strinjam. -0,77* 0,27 -2,85 -0,7* 0,17 -4,14

Na tej šoli se veliko naučim. -2,72
-4,18
Strinjam se. -0,3* 0,11 -3,76 -0,4* 0,11 -3,65
-0,62* 0,17 -3,68
Ne strinjam se. -0,74* 0,18 -1,26* 0,2 -6,19
R2=0,27 (0,02)
Sploh se ne strinjam. -1,04* 0,28

R2=0,26 (0,02)

Povezanost občutka pripadnosti šoli z dosežki je zelo majhna in
v večini posameznih postavk ni bila značilna, še posebej med dekleti.
Regresijski modeli so pojasnili le do 2 % variance med dosežki. Večjo po-
vezanost so pokazale analize povezanosti izpostavljenosti nasilju z dosež-
ki in naklonjenostjo do učenja.

Z izpostavljenostjo nasilju so se dosežki v 4. razredu izkazali za sta-
tistično značilno povezane s postavkami: izključili so me iz igre ali dru-
gih dejavnosti; o meni so širili laži; nekaj so mi ukradli; širili so neprijetne
informacije o meni in grozili so mi. Velika večina učencev je za večino
primerov nasilja označila, da jih ne doživi nikoli ali pa le nekajkrat na leto
(Preglednica 9). Zato smo v regresijskem modelu opazovali razlike v na-
povedani vrednosti dosežkov in naklonjenosti do učenja od skupine, ki je
označila, da nasilja na šoli ne doživi nikoli.

101
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108