Page 102 - Šolsko polje, XXX, 2019, št. 3-4: Nasilje, šola, družba II, ur. Mitja Sardoč in Barbara Japelj Pavešić
P. 102
šolsko polje, letnik xxx, številka 3–4

Preglednica 7: Odstotki osmošolcev po soglasju s postavkami
pripadnosti šoli.

Izjave Zelo se strinjam Strinjam se Ne strinjam se Sploh se ne
Dekleta Fantje Dekleta Fantje Dekleta Fantje strinjam
%
odgovorov 76 52 41 29 30 Dekleta Fantje
Rad sem 57 50 35 42 55 12 23
v šoli. 33
Rad grem 15 15 59 49 20 22
v šolo, da 6 14
srečam svo- 21 30 53 48 19 8
je sošolce in 21 21 66 60 10 12 7 14
sošolke. 37
Učitelji in
učiteljice na
šoli so pošte-
ni do mene.
Ponosen
sem, da obi-
skujem to
šolo.
Na tej šoli
se veliko
naučim.

Regresijska analiza je za učence 8. razreda pokazala statistično zna-
čilno povezavo med soglasjem s tremi izjavami in naklonjenostjo do uče-
nja pri obeh spolih. Soglasje z izjavo »rad grem v šolo, da srečam svoje so-
šolce in sošolke« je povezano z naklonjenostjo do učenja le med dekleti.
Bolj, ko so učenci radi v šoli, ocenjujejo, da so učitelji in učiteljice na šoli
do njih pošteni, in menijo, da se na šoli veliko naučijo, bolj so naklonjeni
učenju matematike. Dekleta, ki gredo raje v šolo, da tam srečajo prijatelje,
so bolj naklonjena učenju matematike kot dekleta, ki gredo v šolo zaradi
prijateljev manj rada.

Učenci, ki sploh niso radi v šoli, to je skoraj četrtina fantov, na lestvi-
ci naklonjenosti do učenja matematike imajo po napovedi več kot dve toč-
ki manj od tistih, ki so zelo radi v šoli, toliko kot slovensko povprečje te
lestvice zaostaja za mednarodnim. Pri drugih postavkah so razlike manj-
še. Model je pojasnil 26 % variance med dekleti in 27 % variance med fan-
ti (Preglednica 8).

100
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107