Page 97 - Šolsko polje, XXX, 2019, št. 3-4: Nasilje, šola, družba II, ur. Mitja Sardoč in Barbara Japelj Pavešić
P. 97
japelj pavešić ■ ali je šolsko nasilje med slovenskimi učenci povezano z učenjem?

z dosežki niti iz matematike niti iz naravoslovja. Občutek pripadnosti šoli
pa je pozitivno povezan z dosežki iz matematike in naravoslovja.

Preglednica 2: Regresijska analiza napovedi dosežkov iz matematike
in naravoslovja iz učenčevega zaznavanja izpostavljenosti nasilju
in občutka pripadnosti šoli.

4. razred 8. razred

Regresijski St. n. t-vrednost Regresijski St. n. t-vrednost
koeficient koeficient
53,46
Povezanost z matematičnim dosežkom 0,05
5,58
Konstanta 503,85 8,58 58,71 467,48 8,74
- dosežek 50,33
0,21
Izpostavljenost 3,13* 0,63 4,97 0,04 0,75 6,28
nasilju

Občutek -1,50* 0,72 -2,09 5,69 * 1,02
pripadnosti šoli R2 = 0,02 (0,01)

R2 = 0,01 (0,00)

Povezanost z naravoslovnim dosežkom

Konstanta 521,99 9,07 57,53 491,05 9,76
- dosežek

Izpostavljenost 3,60 * 0,72 5,02 0,17 0,79
nasilju

Občutek -1,51 * 0,75 -2,01 6,85 * 1,09
pripadnosti šoli R2 = 0,02 (0,01)

R2 = 0,01 (0,00)

* označuje statistično značilne vrednosti.

Vsi štirje regresijski modeli sicer ne pojasnijo več kot 2 % variance
vsak.

Šolska klima in naklonjenost do učenja matematike in naravoslovja
V drugem sklopu analiz smo izračunali regesijske napovedi motivacije za
učenje matematike in naravoslovja oziroma kemije iz istih dveh napove-
dnikov kot v prvem sklopu: iz učenčevega zaznavanja izpostavljenosti na-
silju ter občutka pripadnosti šoli. V četrtem razredu dečki poročajo o večji
izpostavljenosti nasilju in nižjem občutku pripadnosti šoli kot deklice, v
naklonjenosti do učenja matematike in naravoslovja pa ni statistično zna-
čilnih razlik med spoloma. Tudi v osmem razredu dekleta čutijo večjo pri-
padnost šoli kot fantje, v drugih meritvah pa ni razlik med osmošolci in
osmošolkami (Preglednica 3).

95
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102