Page 78 - Šolsko polje, XXX, 2019, št. 3-4: Nasilje, šola, družba II, ur. Mitja Sardoč in Barbara Japelj Pavešić
P. 78
šolsko polje, letnik xxx, številka 3–4

Slika 5: Mediatorski odnos med empatijo in viktimizacijo
ter negativnimi odnosi z učitelji kot mediatorjem odnosa.
Iz Slike 5 je razvidno, da je empatija statistično značilen napove-
dnik negativnih odnosov z učitelji (pot a), vendar ni pomemben napove-
dnik viktimizacije (pot c). V modelu ni prišlo do mediatorskega učinka
negativnih odnosov z učitelji, 95 % IZ [0,00, 0,00].

Slika 6: Mediatorski odnos med samozavedanjem in viktimizacijo
ter negativnimi odnosi z učitelji kot mediatorjem odnosa.
Slika 6 kaže, da samozavedanje ni napovednik ne negativnih odno-
sov z učitelji (pot a) in ne viktimizacije (pot c). Iz rezultatov je mogoče
sklepati, da negativni odnosi z učitelji ne predstavljajo mediatorja pove-
zave med samozavedanjem in viktimizacijo, 95 % IZ [-0,01, 0,00].

Razprava

Namen razprave je bil preveriti napovedno vrednost različnih dejavni-
kov viktimizacije, pri čemer so naju zanimali dejavniki na ravni odnosov
z vrstniki (pozitivni odnosi z vrstniki, težavno vedenje in prosocialno ve-
denje), dejavniki na ravni odnosov z učitelji (pozitivni in negativni od-
nosi z učitelji) in dejavniki na ravni posameznika – čustvene in socialne

76
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83