Page 77 - Šolsko polje, XXX, 2019, št. 3-4: Nasilje, šola, družba II, ur. Mitja Sardoč in Barbara Japelj Pavešić
P. 77
t. pivec in a. kozina ■ doživljanje nasilja v mladostništvu ...

čeprav težavno vedenje brez vključenih negativnih odnosov z učitelji po-
zitivno napoveduje viktimizacijo (b=0,22; p<0,001).

Slika 3: Mediatorski odnos med prosocialnim vedenjem in
viktimizacijo ter negativnimi odnosi z učitelji kot mediatorjem odnosa.
Prosocialno vedenje je negativen napovednik negativnih odnosov z
učitelji (pot a) in pojasni 15 % variance (Slika 6). Ob vključitvi negativ-
nih odnosov z učitelji v model lahko ugotovimo, da je prišlo do media-
torskega učinka negativnih odnosov z učitelji (95 % IZ [-0,12, -0,02]), in
sicer se je ob vključitvi mediatorske spremenljivke zgodilo, da prosocial-
no vedenje ni več napovednik viktimizacije (pot c), saj je bilo prosocialno
vedenje brez vključitve negativnih odnosov z učitelji statistično značilen
negativni napovednik viktimizacije (b=-0,11; p=0,005).

Slika 4: Mediatorski odnos med samopodobo in viktimizacijo
ter negativnimi odnosi z učitelji kot mediatorjem odnosa.
Slika 4 kaže, da je samopodoba statistično značilen negativni na-
povednik negativnih odnosov z učitelji (pot a), ni pa značilen napove-
dnik viktimizacije (pot c). V modelu prav tako ni prišlo do mediatorske-
ga učinka negativnih odnosov z učitelji, 95 % IZ [-0,14, 0,03].

75
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82