Page 74 - Šolsko polje, XXX, 2019, št. 3-4: Nasilje, šola, družba II, ur. Mitja Sardoč in Barbara Japelj Pavešić
P. 74
šolsko polje, letnik xxx, številka 3–4

Tabela 2: Hierarhična multipla regresijska analiza za spremenljivke,
ki napovedujejo viktimizacijo.

Model 1 Viktimizacija Model 3
Bβ Model 2 Bβ
-0,12 -0,22**
Korak 1: 0,19 0,30** Bβ -0,13 -0,24**
Pozitivni odnosi z -0,04 -0,09
vrstniki -0,13 -0,23** 0,12 0,18
Težavno vedenje 0,18*** 0,10 0,15 -0,07 -0,17
Prosocialno vedenje -0,05 -0,10
R2 0,18*** 0,05 0,14
Korak 2: 8,49*** 0,07 0,19* 0,33 0,36***
Pozitivni odnosi z 0,34 0,37***
učitelji 0,03 0,04
Negativni odnosi z 0,10***
učitelji 0,01 0,14
ΔR2 0,28***
Korak 3: 8,41*** 0,00 0,07
0,02
Samopodoba
0,30
Empatija 1,14

Samozavedanje

ΔR2
R2
F za spremembo R2

Opombe: *p < 0,05, **p < 0,01, ***p < 0,001.

pokazale, da so izpolnjene vse predpostavke za izvedbo hierarhične regre-
sije. Na podlagi indikatorjev VIF (angl. variance inflation factor) je mogo-
če ugotoviti, da v naših podatkih ni težav z multikolinearnostjo (indika-
torji VIF so med 1 in 2). Pri preverjanju obstoja vplivnih točk, ki bi lahko
popačile regresijski model, sva ugotovili, da odstopanj ni mogoče zazna-
ti (vrednosti Cookove razdalje so bile med 0,00 in 0,07). Pri pregledu pre-
ostalih predpostavk sva ugotovili, da za izbrane modele bistveno ne kr-
šiva predpostavk homoskedastičnosti, linearnosti in približno normalne
porazdelitve rezidualov (standardizirani koeficienti so bili med -2,46 in
2,68).

V prvi korak sva vključili dejavnike na ravni odnosov z vrstniki
(pozitivni odnosi z vrstniki, težavno vedenje in prosocialno vedenje) in
v drugi korak odnose z učitelji (pozitivni odnosi z učitelji in negativni
odnosi z učitelji). V zadnjem, tretjem koraku sva vključili mere čustve-
nih in socialnih kompetenc (samopodoba, empatija in samozavedanje)
(Tabela 2).

72
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79