Page 73 - Šolsko polje, XXX, 2019, št. 3-4: Nasilje, šola, družba II, ur. Mitja Sardoč in Barbara Japelj Pavešić
P. 73
t. pivec in a. kozina ■ doživljanje nasilja v mladostništvu ...

dosegli normalno porazdelitev vseh spremenljivk, omenjeni spremenljiv-
ki logaritmirali.

Pregled Pearsonovih korelacij (Tabela 1) kaže, da je viktimizacija
statistično značilno negativno povezana s pozitivnimi odnosi z vrstniki
in prosocialnim vedenjem ter statistično značilno pozitivno povezana s
težavnim vedenjem in negativnimi odnosi z učitelji. Statistično značilno
med seboj korelirajo negativni odnosi z učitelji in težavno vedenje, med-
tem ko med pozitivnimi odnosi z vrstniki in pozitivnimi odnosi z uči-
telji ni statistično značilne povezave. Pozitivni odnosi z vrstniki se sta-
tistično značilno pozitivno povezujejo zgolj s samopodobo, medtem ko
se težavno vedenje statistično značilno negativno povezuje s prosocial-
nim vedenjem, pozitivnimi odnosi z učitelji, samopodobo in empatijo.
Pozitivni odnosi z učitelji so statistično značilno pozitivno povezani s
prosocialnim vedenjem, samopodobo in empatijo. Vse spremenljivke, s
katerimi sva merili konstrukt čustvenih in socialnih kompetenc razen
samozavedanja, so negativno statistično značilno povezane z negativni-
mi odnosi z učitelji. Samopodoba in empatija med seboj ne korelirata,
medtem ko obstaja statistično značilna pozitivna povezava med samoza-
vedanjem in empatijo.

Tabela 1: Deskriptivna statistika in korelacije.

M SD 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.
0,26 0,41**
1. Viktimizacija 0,26 0,48 -0,24**
2. Pozitivni 3,12
odnosi z vrstniki 1,92 0,42 0,35** -0,03
3. Težavno 3,29
vedenje 2,48 0,59 -0,25** 0,09 -0,50**
4. Prosocialno 0,41
vedenje 3,51 0,71 -0,06 0,08 -0,33** 0,47**
5. Pozitivni
odnosi z učitelji 0,29 0,43** -0,03 0,54** -0,39** -0,36**
6. Negativni 0,39 -0,17 0,32** -0,37** 0,17** 0,34** -0,29**
odnosi z učitelji 7,90 0,03 0,01 -0,36** 0,60** 0,41** -0,25* 0,09
7. Samopodoba 5,94 0,07 0,04 -0,15 0,16 0,24** 0,06 0,05

8. Empatija 33,32
9. Samo‑ 28,62
zavedanje

Opombe: *p < 0,05, **p < 0,001.

Napovedniki viktimizacije
Za določanje napovedne vrednosti medvrstniških odnosov, odnosov z
učitelji ter čustvenih in socialnih kompetenc sva uporabili hierarhično re-
gresijsko analizo z metodo vključitve (angl. enter). Preliminarne analize so

71
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78