Page 76 - Šolsko polje, XXX, 2019, št. 3-4: Nasilje, šola, družba II, ur. Mitja Sardoč in Barbara Japelj Pavešić
P. 76
šolsko polje, letnik xxx, številka 3–4

Slika 1: Mediatorski odnos med pozitivnimi odnosi z vrstniki in
viktimizacijo ter negativnimi odnosi z učitelji kot mediatorjem odnosa.
Pri preverjanju mediatorske vloge negativnih odnosov z učitelji sva
najprej preverili njihov vpliv na odnos med pozitivnimi odnosi z vrstniki
in viktimizacijo (Slika 1). Rezultati kažejo, da pozitivni odnosi z vrstniki
ne napovedujejo negativnih odnosov z učitelji (pot a), negativni odnosi z
učitelji pa so pozitiven napovednik viktimizacije. Pozitivni odnosi z vr-
stniki pa kljub vključitvi negativnih odnosov z učitelji v model ostajajo
negativen napovednik viktimizacije. Do mediatorskega učinka negativ-
nih odnosov z učitelji ni prišlo, 95 % IZ [-0,06, 0,04].

Slika 2: Mediatorski odnos med težavnim vedenjem in viktimizacijo
ter negativnimi odnosi z učitelji kot mediatorjem odnosa.
Iz Slike 2 je razvidno, da je težavno vedenje pozitiven napovednik
negativnih odnosov z učitelji (pot a), negativni odnosi z učitelji pa so
pozitiven napovednik viktimizacije (pot b). Interval zaupanja (95 % IZ
[0,04, 0,20]) kaže, da je prišlo do mediatorskega učinka negativnih od-
nosov z učitelji na povezavo med težavnim vedenjem in viktimizacijo.
Ob vključitvi negativnih odnosov z učitelji v model se je pokazalo, da
težavno vedenje ni več pomemben napovednik viktimizacije (pot c),

74
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81