Page 191 - Šolsko polje, XXX, 2019, št. 3-4: Nasilje, šola, družba II, ur. Mitja Sardoč in Barbara Japelj Pavešić
P. 191
povzetki ■ abstracts

Motivation is low in international comparisons, and knowledge is above
the international average. At the same time, in international compari-
sons, there is a low sense of belonging to school among primary and sec-
ondary school students. The paper presents the results of the analysis of
the links between two indicators of school environment (sense of belong-
ing to school and perceived incidence of violence) with two indicators of
learning (motivation to learn and students’ knowledge) in grades 4 and 8
of elementary school. We find that the correlations between the observed
indicators differ between the two age groups. Different patterns of con-
nectedness emerge between a sense of belonging to the school with moti-
vation and knowledge, and the perceived incidence of violent events with
motivation and knowledge. From a more detailed analysis of the connec-
tion of individual items of school environment indicators with motiva-
tion and knowledge, we highlight those who contribute most to the con-
nection of a safe school environment with learning.
Keywords: encouraging school environment, school belonging, school vi-
olence, learning motivation, knowledge

Barbara Neža Brečko

SPLETNO NADLEGOVANJE V ŠOLAH Z VIDIKA SPOLA
Spletno nadlegovanje je oblika medvrstniškega nasilja in pereč problem
tako v svetu kot Sloveniji. V okviru projekta Odklikni! je bila spomla-
di 2018 izvedena raziskava v slovenskih osnovnih in srednjih šolah, v ka-
teri je sodelovalo 5290 mladih, raziskava pa kaže visok delež mladostni-
kov, ki so že doživeli spletno nadlegovanje. Raziskava kaže, da so žrtve
spletnega nadlegovanja pogosteje dekleta, kar je skladno tudi z obstoje-
čimi mednarodnimi študijami. V članku smo opredelili spletno nadlego-
vanje in različne oblike spletnega nadlegovanja ter podali kratek pregled
rezultatov obstoječih raziskav. V nadaljevanju članka se osredotočamo na
ugotovitve raziskave projekta Odklikni! – predvsem na spletno nadle-
govanje z vidika spola. Pri tem analiziramo stališča mladih do spletnega
nadlegovanja, katere vrste nadlegovanja doživljajo dekleta in katera fant-
je, saj se oblike nadlegovanja med spoloma razlikujejo. Kot ugotavljamo,
so tudi v doživljanju spletnega nadlegovanja velike razlike med spoloma
– dekleta se zaradi nadlegovanja v veliko večji meri počutijo zaskrbljena,
pod stresom, prestrašena, nemočna ter depresivna, fantje pa v veliko večji
meri štejejo nadlegovanje kot zabavo, nadlegovanje se jim zdi smešno, vse-
eno jim je, če doživljajo nadlegovanje, oziroma nadlegovanje na njih nima
vpliva. Lahko bi rekli, da gre pri fantih za normalizacijo pojava oziroma

189
   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196