Page 187 - Šolsko polje, XXX, 2019, št. 3-4: Nasilje, šola, družba II, ur. Mitja Sardoč in Barbara Japelj Pavešić
P. 187
povzetki ■ abstracts

Marko Prpić, Jelena Pavičić Vukičević, Matea Korda
ŠOLSKA KLIMA KOT NAPOVEDOVALEC NASILJA UČENCEV
NAD UČITELJI 
Šolska klima je relativno trajna kvaliteta šolskega okolja, čigar komponente
(odnos med učiteljem in učencem, odnos med učenci, avtonomija učencev
in šolska pravila) so napovedovalec raziskanih oblik nasilja učencev nad
učitelji (imenovanje učiteljev s sramotilnimi imeni, slabo vedenje, izjave
o udarjanju, provociranje učiteljev, kazanje žaljivih gest, pogosti prepiri,
grožnje s poškodbo, fizični napad ter strah pred poškodbo in vznemirjan-
jem). Cilj raziskave je bil preverjanje povezanosti percepcije nasilja učen-
cev nad učitelji glede na lastnosti šolske klime. Raziskava je bila izpeljana
z dvema anketnima vprašalnikoma, namenjenima učencem in učiteljem,
udeležili so se je 541 učenec in 102 učitelja srednjih šol v Mestu Zagrebu
(Grad Zagreb). Po testiranju normalnosti distribucij so bili izpeljani nepa-
rametrični Mann-Whitneyevi U testi za testiranje razlik med vzorci učen-
cev in učiteljev, in sicer v percepcijah šolske klime ter nasilja nad učitelji.
Rezultati so pokazali, da imajo učenci bolj negativna stališča kot učitelji
na vseh lestvicah šolske klime. Pomembne statistične razlike na testu per-
cepcije nasilja učencev nad učitelji smo ugotovili samo na postavkah, iz
katerih je vidno, da učenci učitelje imenujejo s sramotilnimi imeni in da
so navzoči pogosti prepiri. Grožnje s poškodbo s strani učenca je doživelo
celo 3 % učiteljev in 2 % učiteljev je doživelo fizični napad. Rezultati regre-
sijske analize pokažejo, da postavke, ki merijo šolsko klimo, skupaj pojasn-
jujejo statistično pomembno količino variance vseh preverjanih oblik na-
silja, razen izkušenj učiteljev s fizičnim nasiljem s strani učencev.
Ključne besede: nasilje učencev nad učitelji, šolska klima, učenci, učitelji 
SCHOOL CLIMATE AS A PREDICTOR OF STUDENTS’ VIOLENCE
AGAINST TEACHERS
School climate is a relatively permanent quality of a school environment,
whose components (relationship between teachers and students, relation-
ships among students, students’ autonomy and school rules) are a pre-
dictor of examined forms of students’ violence directed against teach-
ers (calling teachers offensive names, bad behaviour, statements about
punching, provoking teachers, making offensive gestures, frequent ar-
guments, threatening to injure, physical assault and the fear of being in-
jured and harassed). The objective of the study was to test the correlation
between the perception of students’ violence directed against teachers
and the school climate. The study was conducted by using two question-
naires intended for the samples of students and teachers, and there were
541 students and 102 teachers of secondary schools in the City of Zagreb

185
   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192