Page 190 - Šolsko polje, XXX, 2019, št. 3-4: Nasilje, šola, družba II, ur. Mitja Sardoč in Barbara Japelj Pavešić
P. 190
šolsko polje, letnik xxx, številka 3–4

The results of a hierarchical multiple regression analysis have shown that
among all the predictions included, positive relationships with peers and
negative relationships with teachers were significant predictors of victim-
ization. The factors on the level of peer relationships explain the 18% var-
iance, the relationships with teachers further explain 10% of the variance,
and emotional and social competencies explain 2% of the variance of vic-
timization. In addition, we examined the mediation effect of negative re-
lationships with teachers on the relationship between peer relationships,
emotional and social competencies, and victimization. It has been shown
that negative relationships with teachers affect the relationship between
prosocial behavior and victimization and conduct problems and victimi-
zation, which speaks of the importance of negative relations with teachers
in the process of victimization.
Keywords: victimization, emotional and social competencies, peer rela-
tionships, relationships between students and teachers

Barbara Japelj Pavešić
ALI JE ŠOLSKO NASILJE MED SLOVENSKIMI UČENCI POVEZANO
Z UČENJEM?
V slovenskem izobraževalnem prostoru se izrazito razlikujeta kazalca mo-
tivacije učencev za učenje ter znanja. Motivacija je v mednarodnih prim-
erjavah nizka, znanje pa nad mednarodnim povprečjem. Obenem je v
mednarodnih primerjavah nizek tudi občutek pripadnosti šoli med učenci
osnovne šole, na razredni in predmetni stopnji. V prispevku pokažemo
rezultate analize povezanosti dveh kazalcev šolskega okolja (občutek pri-
padnosti šoli in zaznana incidenca nasilja) z dvema kazalcema učenja
(motivacija za učenje in znanje učencev) v 4. in 8. razredu osnovne šole.
Ugotavljamo, da se povezanost med opazovanimi kazalci razlikuje med
dvema starostnima skupinama. Različni vzorci povezanosti se pokažejo
med občutkom pripadnosti šoli z motivacijo ter z znanjem ter zaznano
incidenco nasilnih dogodkov z motivacijo ter z znanjem. Iz podrobnejše
analize povezanosti posameznih postavk kazalcev šolskega okolja z mo-
tivacijo in znanjem izpostavimo tiste, ki največ prispevajo k povezanosti
varnega šolskega okolja z učenjem.
Ključne besede: vzpodbudno šolsko okolje, pripadnost šoli, nasilje na šoli,
motivacija za učenje, znanje

IS BULLYING AMONG SLOVENE STUDENTS
RELATED TO LEARNING?
Indicators of students’ motivation for learning and knowledge differ
markedly in the Slovenian educational space from international averages.
188
   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195