Page 193 - Šolsko polje, XXX, 2019, št. 3-4: Nasilje, šola, družba II, ur. Mitja Sardoč in Barbara Japelj Pavešić
P. 193
povzetki ■ abstracts

vztrajno sporočamo, da so »digitalni domorodci«, mi pa, da ne pozna-
mo »on-line« sveta. Izvajanje nasilja brez neposrednega stika z žrtvijo je
emocionalno gledano veliko lažje, zato gre zaradi odsotnosti povratne in-
formacije o učinku nasilja običajno storilec tudi mnogo dlje, kot bi šel, če
bi šlo za nasilje »v živo«. In ne nazadnje – mladi »digitalni domorodci«
so, ravno tako kot odrasli, nepoučeni o tem, kako zelo sledljivi so v virtu-
alnem svetu. Pogosto mislijo, da lahko nasilje izvajajo povsem anonimno.
V Sloveniji se z »virtualnim« nasiljem med mladimi že dolgo ukvarja-
mo, zelo intenzivno pa se temu posvečamo zadnjih 15 let. To poteka na
več ravneh, a tu omenjamo le ključne deležnike. Največ aktivnosti poteka
skozi Center za varnejši internet, v katerem sodelujejo štiri partnerske or-
ganizacije. Center sestoji iz treh segmentov. Safe.si je projekt osveščanja,
ki naslavlja otroke, mladostnike, učitelje in starše. Drugi del projekta je
Tom telefon, ki isti publiki nudi možnost anonimnega pogovora o težavah
mladih. Tretji del pa je Spletno oko, ki je prijavna točka za nelegalne vse-
bine. Pomemben deležnik v tem trenutku je tudi projekt Odklikni!, ki
naslavlja nasilje nad dekleti; dekleta so namreč temu nasilju veliko bolj iz-
postavljena kot fantje. V članku prikazujemo povzetek dejavnosti Centra
za varnejši internet in ugotovitve iz odzivov sodelujočih, ki so zaradi stra-
hu pred razkritjem žrtve, storilca ali nemoči šole pretežno ustni. Podatki
tako temeljijo na zbirkah informacij, ki jih zbira vsak segment centra in
jih obravnavamo kot skupno bazo informacij o skrbi za varnejši internet
za mlade v Sloveniji.
Ključne besede: spletno nasilje, virtualno nasilje, Safe.si, Arnes
CYBERBULLYING OR BULLYING, USING NEW TECHNOLOGIES?
What we call cyberbullying in English has many different names in
Slovenian. Added to this the names of particular forms of cyberbullying
are multiplying almost daily. What is common to all these bullying phe-
nomena is that children and adolescents bring it to light as the greatest
problem with the use of modern technologies. It would be hard to find an
adolescent who has not yet been a victim of this type of violence, or at least
witnessed the violence being carried out against his or her peer or friend.
New forms of violence are widespread among young people, even more
so than the “traditional” forms. There are several reasons for this. Young
people are very active in their online life on the World Wide Web. They
often communicate even more online than in the physical world. Adults
keep telling young people that they are “digital natives” and that adult
people do not understand the online world. Exercising violence without
direct contact with the victim is much easier emotionally, so in the ab-
sence of feedback on the impact of the violence, the perpetrator is often

191
   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198