Page 181 - Šolsko polje, XXX, 2019, št. 3-4: Nasilje, šola, družba II, ur. Mitja Sardoč in Barbara Japelj Pavešić
P. 181
m. kukovec ■ vrstniška mediacija

t-testa je pokazal, da ta razlika ni statistično pomembna, t=-0.36, p=.72,
df=262, r=.02.

Učinki uvedbe vrstniške mediacije v osnovne šole
Tabela 3: Učinki vrstniške mediacije.

Kategorije Podkategorije Frekvence Skupna
odgovorov pogostost
Sprememba v šolskem Sprememba klime odgovorov
okolju 4
Prosocialno vedenje 1 5
6 7
Sprememba pri učencih Uporaba mediacijskih veščin 1 3
Zmanjšanje medvrstniškega nasilja 2 5
1 2
Sprememba Nova znanja mediatorjev 2
pri mediatorjih Prenos znanj na vse učence 3
1
Sprememba Uporaba mediacijih tehnik pri učiteljih 1

pri učiteljskem kadru Več ukvarjanja s poučevanjem

Nedefiniran vpliv Ponekod ni sprememb
Pričakovanje dolgoročnih učinkov

O učinkih uvedbe vrstniške mediacije v osnovnih šolah smo govorili s
koordinatorkami vrstniške mediacije. Povedale so, da se pozitivni učin-
ki kažejo na ravni šole in na osebnostni ravni. Koordinatorke so ome-
njale, da je uvedba mediacije vplivala na izboljšanje klime, povečanje
prosocialnega vedenja in zmanjšanje medvrstniškega nasilja. Vidne so
tudi spremembe pri vseh učencih šole, saj uporabljajo mediacijska zna-
nja. Vrstniški mediatorji prenašajo znanje na ostale učence. Opažajo
tudi, da se učitelji več ukvarjajo s poučevanjem kot z discipliniranjem.
Koordinatorke so omenile tudi, da ponekod ni večjih sprememb, da se
ni zmanjšalo število konfliktov, se pa ti konflikti rešujejo z manj posre-
dovanja učiteljev. Koordinatorke na šolah pričakujejo dolgoročne učin-
ke, in sicer večjo časovno generalizacijo priučenih veščin reševanja kon-
fliktov. Treba je omeniti tudi, da šole nimajo sistematičnih postopkov za
evalviranje učinkov mediacije, tako da zapisano temelji na subjektivnih
opažanjih koordinatork.

Zaključek

Vrstniška mediacija se umešča med preventivne vzgojne dejavnosti
(Metelko Lisec, 2008). Šole so jo vključile v svoj program zaradi izbolj-
šanja šolske klime in komunikacije (Haft in Weiss, 1998; Rugelj, 2001).
Vrstniško mediacijo so prepoznali tudi kot način spoprijemanja z vedenj-
skimi težavami učencev in kot način zmanjšanja nasilja na šoli (Haft in

179
   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186