Page 179 - Šolsko polje, XXX, 2019, št. 3-4: Nasilje, šola, družba II, ur. Mitja Sardoč in Barbara Japelj Pavešić
P. 179
m. kukovec ■ vrstniška mediacija

Motive učencev za vključitev v program vrstniške mediacije smo pre-
verjali z odprtim vprašanjem na vprašalniku: »Zakaj si se odločil/-a po-
stati vrstniški mediator/-ka?« Pri vprašanju so lahko navedli več odgovo-
rov. V Tabeli 1 lahko vidimo, da se učenci v največji meri odločijo postati
vrstniški mediatorji, da bi pomagali drugim. Prav tako zato, da bi znali
pomagati sebi, ko se bodo znašli v konfliktih. Veliko se jih je priključilo,
ker jih je mediacija zanimala. Pritegnile so jih tudi same značilnosti me-
diacije, saj so jo zaznali kot konstruktivno metodo reševanja sporov in kot
način za izboljšanje šolske klime. Za mediacijo so se odločili tudi zato, da
bi osebnostno rastli, dobili uvid v občutja drugih, nova znanja o metodah
sporazumevanja in da bi spoznali sebe. Na njihovo odločitev so vplivali
tudi mladostniki, od katerih so slišali pozitivne informacije. Mediacija pa
jim predstavlja tudi drugačen način druženja z vrstniki.

Tabela 1: Motivi za vrstniškega mediatorja.

Kategorije Podkategorije Frekvence Skupna Odstotek
Nudenje pomoč odgovorov frekvenca 51.5
Novost Pomoč drugim 13.6
Samopomoč 43 53
Konstruktivnost Nova izkušnja 10 14 15.5
mediacije Zanimanje 2
Izboljšanje šolske klime 12 16 8.7
Medvrstniški Miren način reševanja 6 10.7
vpliv sporov 9
Osebnostna rast Konstruktuktivna metoda 2 11
Vzpostavitev razumevanja
Druženje 4
Mnenja vrstnikov 4
o mediaciji 3
Uvid v občutja drugih
Nova znanja 3
Spoznavanje sebe
2
3
6

Značilnosti vrstniških mediatorjev
Koordinatorke so povedale, da je pomemben kriterij za izbor prihodnjih
vrstniških mediatorjev izpolnjevanje določenih norm. Pomembno je, da
imajo vrstniški mediatorji določene osebnostne kvalitete, kot so komuni-
kacijske sposobnosti, kar vključuje željo po komunikaciji, sposobnost po-
slušanja in družabnost; se prosocialno vedejo, kar vključuje empatičnost,
prepoznavanje situacij, pripravljenost pomagati, prijaznost in samoinicia-
tivnost; in so odgovorni za prepis zamujene snovi pri pouk, kadar zaradi
mediacije ali izobraževanja zamudijo pouk.

177
   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184