Page 178 - Šolsko polje, XXX, 2019, št. 3-4: Nasilje, šola, družba II, ur. Mitja Sardoč in Barbara Japelj Pavešić
P. 178
šolsko polje, letnik xxx, številka 3–4

Postopek
V novembru in decembru sem po dogovoru na šestih šolah v Mariboru
in okolici aplicirala vprašalnik, ki je zajemal Lestvico samospoštovanja in
Indeks empatičnosti za otroke in mladostnike. Vprašalnik za učence sem
uporabila v razredih, kjer so bili vrstniški mediatorji, istočasno sem izve-
dla testiranje za učence, ki so vrstniški mediatorji, in za učence, ki niso
vrstniški mediatorji. Tako so bili pogoji testiranja za vse učence enaki.
Testiranja sem vodila sama, to pomeni, da sem podala navodila in razja-
snjevala možna vprašanja. Na isti dan sem nato izvedla še intervju s koor-
dinatorji vrstniške mediacije na šoli. S koordinatorji vrstniške mediacije
na šoli sem intervju vodila večino časa direktivno, po vprašanjih, ki sem
si jih vnaprej pripravila. Za razjasnitev kakšnega področja sem postavila
podvprašanje ali postavila dodatno vprašanje (Mesec, 1998).

Analiza rezultatov

Intervju

Najprej sem zvočni posnetek intervjuja prepisala v pisno obliko. Nato sem
izločila ali preoblikovala manj pomembno gradivo glede na raziskovalna
vprašanja. Pridobljene podatke sem delno kvantitativno in delno kvali-
tativno obdelala. Kvantitativno sem obdelala recimo vprašanje: »Koliko
časa že izvajate vrstniško mediacijo na šoli?« Podobno zasnovana vpraša-
nja so bila tri. Ostala vprašanja sem obdelala na kvalitativen način s po-
močjo Utemeljene teorije (»Grounded theory«), ki sta jo razvila Glaser
in Strauss (1967; v Vogrinc, 2008). Pri kvalitativni obdelavi podatkov sem
vključila še eno dodatno ocenjevalko, s katero sem povečala objektivnost
rezultatov (Mesec, 1998).

Vprašalnik za učence

Podatke vprašalnika sem večinoma obdelala s pomočjo programa za sta-
tistično obdelavo podatkov SPSS. Eno vprašanje, ki je bilo kvalitativno in
se je nanašalo na razloge, zakaj so učenci postali vrstniški mediatorji, sem
obdelala kvalitativno ter s pomočjo dodatne ocenjevalke.

Rezultati raziskave

Motivi za vrstniškega mediatorja
V rezultatih bomo predstavili motive, zaradi katerih se učenci odločajo za
vrstniškega mediatorja. Pomembno je, da vemo, kaj jih pritegne pri vrstni-
ški mediaciji in kaj z vrstniško mediacijo pridobijo.

176
   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183