Page 180 - Šolsko polje, XXX, 2019, št. 3-4: Nasilje, šola, družba II, ur. Mitja Sardoč in Barbara Japelj Pavešić
P. 180
lsko polje, letnik xxx, številka 3–4

Tabela 2: Deskriptivne statistike lestvic.

Spremenljivke Opredelitev glede mediatorstva
Lestvica samospoštovanja Sem vrstniški mediator Nisem vrstniški mediator
Indeks empatičnosti
Empatična čustva M SD M SD
Razumevanje izražanja čustev 20.42 3.97 20.65 4.49
Empatične reakcije 82.95 9.58 77.28 11.00
21.81 2.82 20.02 3.92
37.71 4.61 36.06 5.66
16.11 4.71 14.24 4.94

Empatija
Rezultati samoocenjevalnega osebnostnega vprašalnika Indeks empatič-
nosti za otroke in mladostnike so pokazali, da so vrstniški mediatorji do-
segli višji rezultat na področju empatije, M=82.95, SD=9.58, primerjavi
z učenci, ki niso vrstniški mediatorji, M=77. 28, SD=11.0. Izid t-testa je
pokazal, da je razlika statistično pomembna, t=3.66, p=.00, df=114,70,
r=.22. Kaže se, da obstaja statistično pomembna razlika v doseženih toč-
kah na Indeksu empatičnosti za otroke in mladostnike med vrstniškimi
mediatorji in med učenci, ki niso vrstniški mediatorji, in sicer so vrstni-
ški mediatorji bolj empatični od drugih učencev. Izid t-testa kaže razliko
med povprečnim rezultatom na komponenti »Empatična čustva«, ki so
ga dosegli vrstniški mediatorji in učenci, ki niso vrstniški mediatorji; raz-
lika je statistično pomembna, t=3.96, p=.00, r=.32. Prav tako izid t-testa
na komponenti 2, »Razumevanje izražanja čustev«, kaže, da so vrstniški
mediatorji dosegli višji povprečni rezultat v primerjavi z učenci, ki niso vr-
stniški mediatorji; razlika je statistično pomembna, t=2.09, p=.04, r=.13.
Podobno se kaže na tretji komponenti, »Empatične reakcije«, kjer so vr-
stniški mediatorji dosegli višji povprečni rezultat kot učenci, ki niso medi-
atorji, in je razlika ponovno statistično pomembna, t=2.64, p=.01, r=.16.
Vrstniški mediatorji so tako na vseh treh komponentah empatije dosegli
višji povprečni rezultat kot učenci, ki niso vrstniški mediatorji.

Na usposabljanju za vrstniškega mediatorja se učenci seznani-
jo tudi s temo o empatiji. Učijo se predvsem preko iger vlog in delavnic.
Usposabljanje traja od šole do šole različno, na nekaterih šolah strnjeno 20
šolskih ur, na drugih celo šolsko leto. Ena kordinatorka je povedala, da je
na njihovi šoli usposabljanje zelo intenzivno in lahko povzroči spremem-
be v značilnostih in obnašanju udeležencev.

Samospoštovanje
Obstaja tudi razlika med povprečnim rezultatom vrstniških mediatorjev
in učencev, ki niso vrstniški mediatorji, na lestvici samospoštovanja. Izid

178
   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185