Page 177 - Šolsko polje, XXX, 2019, št. 3-4: Nasilje, šola, družba II, ur. Mitja Sardoč in Barbara Japelj Pavešić
P. 177
m. kukovec ■ vrstniška mediacija

sem se, da za namen te raziskave uporabim Likertovo 5-stopenjsko lestvi-
co, to pa zato, da sem lahko ocenjevalno lestvico čim bolj približala mlado-
stnikom, saj je 9-stopenjska lestvica preveč zapletena za to populacijo. Pri
Likertovi lestvici je tako 1 pomenilo sploh ne drži zame, 2 – ne drži zame,
3 – delno drži zame, 4 – drži zame, 5 – popolnoma drži zame. Zanimala
me je komponentna struktura vprašalnika, ki bi bila primerljiva z rešitva-
mi drugih raziskovalcev (Aluja et al., 2004), zato sem iz sistema izločila
3 komponente. Vrednost preizkusa KMO=.78 in Bartletovega preizkusa
sferičnosti (X²=1442,84, p<.05) je pokazala, da so izpolnjene predpostav-
ke za uporabo komponentne analize. Zanesljivost merjenja zanesljivosti
celotne lestvice v tej raziskavi je Cronbach α=.77. Izmerila sem tudi zane-
sljivost posameznih komponent: »Empatična čustva« (Cronbach α=.81),
»Razumevanje izražanja čustev« (Cronbach α=.56) in »Empatične reak-
cije« (Cronbach α=.79).

Lestvica samospoštovanja

Samospoštovanje sem merila z Rosenbergovo lestvico samospoštovanja
(1965), ki meri splošno samospoštovanje in zajema tako pozitivna kot ne-
gativna stališča, ki jih posameznik zavzema do samega sebe. Lestvica je
enodimenzionalna, kar pomeni, da točkujemo lestvico kot celoto in zaje-
ma 10 postavk, od katerih je pet izraženih v pozitivni obliki, pet pa v ne-
gativni obliki. Udeleženci vrednotijo postavke na 4-stopenjski Likertovi
lestvici od močno se ne strinjam (1) do močno se strinjam (4). Primer po-
stavke je: »Sposoben/sposobna sem delati enako dobro kot večina dru-
gih ljudi.« Visoko število točk pomeni visoko samospoštovanje. Cusatis
in Shannon (1996; v Marčič, 2006) sta ugotovili, da je zanesljivost lestvice,
izmerjena kot notranja skladnost, Cronbach α=.87. Notranja konsisten-
tnost v raziskavi Marčičeve (2006) je bila Cronbach α=.83. V moji raziska-
vi se je pokazalo, da je lestvica enodimenzionalna, notranja konsistentnost
lestvice je Cronbach α=.77.

Intervju za koordinatorje vrstniške mediacije na šoli

Intervju za koordinatorje vrstniške mediacije sem sestavila na podlagi pre-
gleda literature, ki je opisana v teoretičnem delu, in na podlagi posvetova-
nja z mentorico ter osebnega zanimanja za temo. Vsebuje 13 vprašanj odpr-
tega tipa. Primer vprašanja je: »Kakšni so razlogi, da ste se na šoli odločili
za vključitev vrstniške mediacije v preventivne vzgojne dejavnosti na vaši
šoli?«

175
   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182