Page 164 - Šolsko polje, XXX, 2019, št. 3-4: Nasilje, šola, družba II, ur. Mitja Sardoč in Barbara Japelj Pavešić
P. 164
šolsko polje, letnik xxx, številka 3–4

z viri, izkušenjsko učenje, igro vlog, projekt, raziskavo, članek, ogled filma
in pogovor po njem), s katero je možno vsaj posredno podpreti te teme in
veščine. Hkrati se skupaj z učenci na tem področju izpopolnjujejo in med
seboj povezujejo tudi učitelji.

Končni cilj je, da bi šola v nekaj letih prišla do celovitega in traj(nost)
nega modela spodbudnega in varnega učnega okolja oz. kulture nenasilne
skupnosti, ki bi zajelo/-a celotno šolo: vse zaposlene, vse učence (torej vse
stopnje in vse razrede), vse dele kurikula (obvezni in neobvezni), predme-
tno, medpredmetno ter kroskurikularno raven, predmetnovsebinsko in
metodično didaktično raven, kurikularne in izvenkurikularne aktivno-
sti, razrede in šolo, skupno in izbirno ponudbo (npr. krožke, tečaje, pod-
porne skupine) in ki bi vključevalo tudi strateško zasnovane družbeno od-
govorne projekte, odprte v lokalno skupnost (Klemenčič et al., 2016). Še
več, v perspektivi bi se šole lahko povezovale na regijski ravni in z redno iz-
menjavo izkušenj in intervizijo ustvarile podporno mrežo, ki bi pomaga-
la nadgrajevati obstoječe dobre prakse in opogumljati začetnike, s čimer
bi zagotovo lahko prispevale h kulturi nenasilnih odnosov in preprečeva-
nju nasilja ne le pri sebi, ampak tudi v širšem okolju.

Program Spodbudno in varno učno okolje ZRSŠ
za usposabljanje šolskih timov

Na ZRSŠ smo v šolskem letu 2018/19 pričeli izvajati program Spodbudno
in varno učno okolje, namenjen usposabljanju učiteljskih timov in ravnate-
ljev. Program je zasnovan na zgoraj opisanih konceptualnih izhodiščih, za
učitelje preprosto predstavljenih in z orodji ter strategijami podprtih v že
omenjenem priročniku Vključujoča šola (s poudarkom na 3., 4. in 5. zvez-
ku). Glavni cilji programa so:

– ozaveščanje o pomenu psihosocialnih odnosov za klimo, počutje in
dobro vključenost,

– ozaveščanje o pomenu povezanosti dobrega stika, povezanosti ter
občutja kompetentnosti in sprejetosti,

– krepitev odnosne kompetence učiteljev (npr. s pomočjo opomnika
za dobro klimo),

– krepitev komunikacijskih veščin učiteljev in učencev,
– osvajanje tehnik in strategij za vzpostavljanje zaupanja in povezano-

sti med učitelji, med učenci ter med učitelji in učenci,
– dojemanje povezanosti med vedenjem in čustvovanjem (spoznavanje

in uporaba ABC modela ter tehnike 4 R),

162
   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169