Page 168 - Šolsko polje, XXX, 2019, št. 3-4: Nasilje, šola, družba II, ur. Mitja Sardoč in Barbara Japelj Pavešić
P. 168
šolsko polje, letnik xxx, številka 3–4

na vprašanja in dileme iz prakse, objavljenem tudi na spletni strani MIZŠ
in v reviji Vzgoja in izobraževanje, 2018).

Zaključek

V prispevku utemeljimo, da je najbolj učinkovito ravnanje v zvezi z nasi-
ljem preventivno. Pri tem preventivo razumemo v najširšem smislu, to-
rej ne le kot ozaveščanje o nasilju in preventivne delavnice na to temo, pač
pa kot gradnjo kulture dobre skupnosti, ki temelji na zdravih psihosocial-
nih odnosih ter razviti odnosni kompetenci ter čustveni in socialni kom-
petentnosti učiteljev in učencev. V ta namen je najbolj učinkovita usklaje-
na, vključujoča strategija na ravni celotne šole, ki prežema kurikularne in
izvenkurikularne dejavnosti.

Literatura
Bluestein, J. (1998) Disciplina 21. stoletja. Ljubljana, Zavod RS za šolstvo.
Carrell, S. (2002) Skupinske aktivnosti za mladostnike: Priročnik za vodenje

skupin. Ljubljana: Inštitut za psihologijo osebnosti.
Dogša, I. (1995) Interakcijske vaje za mladostnike. Ljubljana: Zavod RS za

šolstvo.
Holcar, A., idr (2016) Formativno spremljanje v podporo učenju. Ljubljana:

Zavod RS za šolstvo.
Greene, R. W. (1999) Eksplozivni otrok. Nov pristop k razumevanju in ravna-

nju s kronično neprilagodljivimi otroki. Ljubljana: Orbis.
Holcar, A., in Kregar, S. (2019) Glas učenca in formativno spremljanje,

Vzgoja in izobraževanje 2–3, str. 7–13.
Juul, J. (2014) Šolski infarkt. Kaj lahko storimo, da bo šlo otrokom, staršem in

učiteljem bolje. Celovec: Mohorjeva družba.
Klemenčič, I., idr. (2016) Preventivne dejavnosti sistemskega pristopa k

medvrstniškemu nasilju v VIZ. V: Sistemski pristop k medvrstniške-
mu nasilju v vzgojno-izobraževalnih zavodih. Ljubljana: Inštitut za
kriminologijo
Kyriacou, C. (2010) Odnosi z učenci, Vzgoja in izobraževanje 5, str. 45–55.
Košir, K. (2013) Psihosocialni odnosi v šoli. Maribor: Pedagoška fakulteta
Univerze v Mariboru.
Kozina, A., idr. (2018) Kako do spodbudne in vključujoče razredne klime z
razvijanjem empatije? Vzgoja in izobraževanje 5, str. 10–17.
Križnar, S. (ur.) (2017) Motnje vedenja pri otrocih in kako preživeti? Primeri
uspešnih praks v osnovnih šolah. Ljubljana: Supra.
Kroflič, R. (2013) Krepitev odgovornosti v šolski skupnosti med konceptoma
državljanske in moralne vzgoje, Sodobna pedagogika 64(2).

166
   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173