Page 106 - Šolsko polje, XXX, 2019, št. 3-4: Nasilje, šola, družba II, ur. Mitja Sardoč in Barbara Japelj Pavešić
P. 106
šolsko polje, letnik xxx, številka 3–4

napoveduje znižanje dosežka za 20 točk oziroma 18 točk. Najbolj izrazi-
to znižanje dosežka pri fantih napovedujejo zaznani dogodki, v katerih je
učenec prisiljen, da počne nekaj, česar ne želi. Med dekleti je takih prime-
rov zelo malo, zato tudi analiza ni potrdila značilnih razlik v dosežkih.
Tistim učencem, ki jih drugi prisilijo, da vsak teden počnejo nekaj, česar
ne želijo (jih je 2 %), model napove za 41 točk nižji matematični dosežek,
za 31 točk nižjega, če se to učencu dogaja mesečno (takih učencev je 3 %) in
za 18 točk nižji dosežek iz matematike, če je učenec prisiljen v sodelovanje
proti svoji volji nekajkrat na leto (takih učencev je 8 %).

Preglednica 11: Regresijska analiza napovedi matematičnih dosežkov
iz zaznane izpostavljenosti nasilju v 8. razredu.

Dekleta Fantje
St. n.
Konstanta- Regresijski St. n. t-vrednost Regresijski t-vrednost
matematični koeficient 3.04 169,76 koeficient 3,10 166,92
dosežek
516.07 517,90

Izključili so me iz igre ali drugih dejavnosti.

Tedensko 0,09 12.41 0,01 -6,23 11,23 -0,55

Mesečno 13,55 10,65 1,27 -14,27 7,55 -1,89

Letno 10,22* 4.39 2,33 6,64 4,47 1,48

O meni so širili laži.

Tedensko -20,06* 9.33 -2,15 6,48 10,46 0,62

Mesečno -17,77* 6.94 -2,56 9,04 7,02 1,29

Letno -2,36 3.97 -0,60 7,86 4,37 1,80

Prisilili so me početi stvari, ki jih nisem želel.

Tedensko -25,49 19.09 -1,34 -41,39* 14,89 -2,78

Mesečno -12,33 16.17 -0,76 -30,81* 14,40 -2,14
Letno
4,66 6.03 0,77 -18,49* 7,09 -2,61

R2=0,01 (0,01) R2=0,02 (0,01)

V osmem razredu izpostavljenost nasilju skoraj v nobeni posamezni
postavki ni povezana z naklonjenostjo za učenje tako kemije kot matema-
tike. Učenju so manj naklonjeni fantje, ki jim kdo redno kaj ukrade, in de-
kleta, ki jih drugi tedensko prisilijo, da počnejo nekaj, kar ne želijo, druge
povezave pa niso značilne.

104
   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111