Page 105 - Šolsko polje, XXX, 2019, št. 3-4: Nasilje, šola, družba II, ur. Mitja Sardoč in Barbara Japelj Pavešić
P. 105
japelj pavešić ■ ali je šolsko nasilje med slovenskimi učenci povezano z učenjem?

Preglednica 10: Regresijska analiza napovedi naravoslovnih dosežkov
s postavkami zaznane izpostavljenosti nasilju v 4. razredu.

Deklice Dečki
St. n.
Napovedniki Regresijski St. n. t-vrednost Regresijski t-vrednost
Konstanta- koeficient koeficient 3,69 148,60
naravoslovni
dosežek 541,86 3,47 156,00 548,43

Izključili so me iz igre ali drugih dejavnosti.

Tedensko 3,97 8,53 0,46 1,43 7,04 0,20

Mesečno -0,59 6,52 -0,09 10,44 5,83 1,79

Letno 8,16 4,22 1,93 24,95 6,10 4,09

O meni so širili laži.

Tedensko -10,78 9,75 -1,11 -11,16 7,73 -1,44

Mesečno -0,64 7,36 -0,09 -7,22 7,38 -0,98

Letno 8,15 5,38 1,52 6,41 5,04 1,27

Nekaj so mi ukradli. -2,51 -40,73 7,63 -5,34
-1,70 -24,00 7,98 -3,01
Tedensko -28,06 11,19 -0,64 -6,84 5,56 -1,23

Mesečno -12,62 7,41

Letno -3,17 4,94

Širili so neprijetne informacije o meni.

Tedensko -7,96 9,84 -0,81 20,13 8,90 2,26

Mesečno 0,07 6,84 0,01 8,67 8,10 1,07
Letno 0,10 5,71 0,02
11,05 4,77 2,32

Grozili so mi.

Tedensko -27,69 11,26 -2,46 -23,75 10,25 -2,32

Mesečno -20,45 10,79 -1,90 -8,42 9,05 -0,93
Letno -10,49 5,78 -1,82 3,80 5,11 0,74

R2=0,06 (0,01) R2=0,07 (0,01)

V osmem razredu so z dosežki iz matematike povezane postavke o
izključenosti iz igre ali sodelovanja, širjenju laži in siljenju v početje neže-
lenih stvari (Preglednica 11). Zanimivo je, da imajo dekleta, ki so poroča-
la, da so nekajkrat na leto izključena iz družbe ali dejavnosti, napovedan
za 10 točk višji matematični dosežek od deklet, ki niso nikoli izključena iz
družbe. Pri fantih izključevanje iz družbe ni povezano z dosežki iz mate-
matike, prav tako tudi ne širjenje laži. Med dekleti ima širjenje laži precej-
šen vpliv na dosežke, saj tedensko ali mesečno redno spopadanje z lažmi

103
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110