Page 92 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 92
šolsko polje, letnik xxvii, številka 3–4

kažejo, da se tudi učenke in učenci, ki so si sicer podobni glede rabe raču­
nalnika (in socialno-ekonomskega ozadja), še vedno zelo različno ocenju­
jejo glede svojih sposobnosti opraviti zahtevnejše naloge na računalnikih
(vrednost za učence je 0,25 in za učenke -0,26). Kako pa se glede zaznane
samoučinkovitosti pri zahtevnejših nalogah primerjajo učenke in učen­
ci, ki nadpovprečno uporabljajo računalnike? Primerjava med modeloma
za učence in za učenke pokaže, da so si napovedniki zaznane samoučin­
kovitosti pri zahtevnejših nalogah med spoloma podobni. Pri učencih so
se pokazali trije pomembni in pozitivni napovedniki, in sicer uporaba ra­
čunalnika za delo z namenskimi aplikacijami (naklon 0,13), za objavljanje
vsebin na forumih, spletnih straneh in blogih (naklon 0,17) in za komuni­
ciranje na socialnih omrežjih (naklon 0,09). Model za učence pojasni 13 %
variance v zaznani samoučinkovitosti pri zahtevnejših nalogah. Pri učen­
kah so pomembni in pozitivni tudi ti trije napovedniki, torej raba za ob­
javljanje vsebin na forumih, spletnih straneh in blogih (naklon 0,17), za
komuniciranje na socialnih omrežjih in delo z namenskimi aplikacijami
(za oba je naklon 0,12), ob njih pa je pomemben in pozitiven še četrti napo­
vednik – domača raba za delo za šolo (naklon 0,08). Model za učenke po­
jasni 17 % variance v zaznani samoučinkovitosti pri zahtevnejših nalogah.

Zanimivo je, da je kljub veliki razliki v samih ocenah zaznane sa­
moučinkovitosti pri zahtevnejših nalogah med učenkami in učenci po­
dobnost, da je pri obojih najmočnejši napovednik tovrstne zaznane samo­
učinkovitosti raba računalnika za objavljanje vsebin na forumih, spletnih
straneh in blogih ter za njim delo z namenskimi aplikacijami. Razlika
pa je v tem, da je uporaba za učenje pomemben napovednik le pri učen­
kah, pri učencih pa ne. Napovednik rabe za objavljanje vsebin na foru­
mih, spletn­ ih straneh in blogih pri zahtevnejših nalogah deluje pri tovr­
stni samou­ činkovitosti drugače kot pri osnovnih nalogah. Medtem ko je
pri osnovnih nalogah napovednik negativen (za učence) oziroma ni po­
memben (za učenke), je pri zahtevnejših nalogah pomemben tako v mode­
lu za učence kot v modelu za učenke. Zdi se, da raba za ta namen vključu­
je spretnosti, po katerih se učenke in učenci (delno) ocenjujejo, da zmorejo
izvajati zahtevnejše naloge.
Zanimanje in veselje do dela z računalnikom
Poglejmo še zanimanje in veselje do dela z računalnikom kot nekognitivni
rezultat rabe računalnika. Med učenkami in učenci, ki so si sicer podob­
ni glede povprečne rabe računalnika za navedene namene (in povprečnega
socialno-ekonomskega ozadja), so ponovno velike razlike glede izražene­
ga zanimanja in veselja do dela z računalnikom. Učenci poročajo o pre­
cej višjih ravneh tega zanimanja in veselja kot učenke (vrednost indeksa

90
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97